Obrazem: Konstrukce nové haly ČD v Chebu je hotová, staví se kolejiště

Stavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhyStavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhy

Vedle Chebu staví České dráhy nové opravárenské zázemí i v Havlíčkově Brodu, Olomouci, České Třebové a Hradci Králové.

Výstavba nové opravárenské haly Českých drah v Chebu se dostává do závěrečné fáze. Hlavní práce se přesunuly do vnitřku objektu, probíhá také výstavba kolejiště, které bude halu obsluhovat. Hala za 755 milionů by měla začít sloužit na jaře.

„Hmotnost ocelové konstrukce haly je 395 tun, na opláštění stěn a střechy bylo použito přes 5800 metrů čtverečních panelů. K tomu stavíme 3,2 kilometru nového kolejiště a 19 výhybek. Abychom postupovali co nejhospodárněji a ekologicky, recyklovali jsme přímo na místě přes 80 % materiálu ze zdemolovaných starých budov, který tak našel využití v nové výstavbě,“ uvedl šéf servisu ČD Michal Kraus.

Ocelová konstrukce haly včetně opláštění už je hotová, nyní se pracuje především na instalaci technologií v interiéru. Před halou probíhá pokládka železničního svršku, osazování prvků zabezpečovacího zařízení a montáž trakčního vedení.

Na střeše se počítá s instalací fotovoltaických panelů a technologie ke sběru a dalšímu využití dešťové vody.

Vedle Chebu staví České dráhy nové opravárenské zázemí i v Havlíčkově Brodu, Olomouci, České Třebové a Hradci Králové. Modernizací prochází i depo v Brně a chystá se výstavba nové haly v Českých Budějovicích.

Stavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhyStavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhyStavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhyStavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhyStavba nové servisní haly ČD v Chebu (listopad 2025). Pramen: České dráhy

Hlavní parametry nové haly v Chebu

– tři koleje, každá o užitné délce 165 metrů pro možnost údržby ucelených souprav
– montážní kanály ve všech kolejích
– portálový jeřáb s nosností min. 12,5 tun po celé délce haly, který umožní výměnu komponentů umístěných na střeše vozidel
– pět sad zvedáků umožňujících zvednutí až pěti vozových souprav nebo jednotek najednou
– montážní lávky pro přístup na střechy vozidel
– zařízení pro vyprazdňování uzavřených WC kolejových vozidel
– rozvod stlačeného vzduchu
– rozvod vody pro zbrojení vozidel
– dílny, sociální zázemí, skladové prostory

Tagy České dráhy Cheb opravárenská hala opravárenství
1 komentář