Nízkonákladovka japonských ANA končí, zdůvodňuje to problémy s dodávkami nových letadel

Dopravce přežil jen jeden rok.
Letecká společnost AirJapan ukončí ke konci března 2026 veškerý letový provoz. Posledním letem bude pravidelný spoj NQ4 ze Singapuru na tokijské letiště Narita v pondělí 29. března s odletem v 00:55. Dopravce to oznámil v tiskové zprávě.
AirJapan je dceřinou společností na trhu zavedených ANA Holdings, pod kterou spadají i největší japonské aerolinky All Nippon Airways (ANA). Ty došly podle svého vyjádření k rozhodnutí zastavit letový provoz AirJapan poté, co se jim kvůli zpožděným dodávkám nových letadel nedařilo rozšiřovat flotilu.
Nízkonákladová odnož měla cílit na středně dlouhé trasy. S Boeingy 787-8 Dreamliner po ANA dnes provozuje pravidené linky z Tokia do Singapuru, Soulu a Bangkoku.
Dopravce sázel hlavně na oživení poptávky po létání ze strany japonských turistů. Přímým konkurentem měla být zejména nízkonákladová dcera Japan Airlines Zip Air.
„Nová značka je kombinací toho nejlepšího ze služeb ANA a nízkonákladového modelu zejména z pohledu ceny,“ řekl při představení AirJapan Hideki Mineguchi, šéf společnosti.
Jak informuje odborný web scramble.nl, značka Air Japan sice zanikne, dceřiná společnost však bude nadále existovat.
„Byla založena v roce 1990 pod názvem World Air Network jako způsob, jak provozovat vnitrostátní lety s nižšími náklady, a v roce 2010 byla přejmenována na Air Japan. Dnes provozuje flotilu 78 letadel Dreamliner, z nichž 76 nese nátěr společnosti ANA,“ připomíná web.