Poslední a pro řidiče nejhorší etapa. Oprava D10 a D0 u Černého Mostu míří do finále

Sjezd do Chlumecké z D0 je do poloviny listopadu ve směru od severu uzavřený.
Na okraji Prahy u Černého Mostu začala minulý týden poslední a z pohledu organizace provozu nejnáročnější etapa celé rekonstrukce, která od září výrazně komplikuje provoz na D10 a části Pražského okruhu D0.
Poslední etapa se týká hlavně pásů ve směru na Prahu, uzavřela i sjezd z Pražského okruhu od severu na Chlumeckou ulici na Černý Most. Autobusy ve směru na Černý Most musejí sjíždět u IKEA, některé regionální musí jezdit přes Horní Počernice. Od minulého týdne Středočeský kraj současně posílil provoz vlaků mezi Brandýsem nad Labem a Čelákovicemi. Cílem opatření je nabídnout obyvatelům regionu alternativu k přetížené silniční dopravě v době ranní špičky.
Oprava se týká 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy a přibližně 400 metrů dlouhé navazující části Pražského okruhu. Rekonstrukcí prochází jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě, kde denně projede kolem 60 tisíc aut. Práce probíhají i přes noc. I tak se tvoří na místě časté kolony. Kompletně má být hotovo v polovině listopadu.
Stavební akce řeší opravu dálnice D10 v úseku mezi km 0,3 až 3,8 a navazující části Pražského okruhu (D0 510) v km 58,75 – 59,182. Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B).
Na D10 se podle průzkumu ŘSD vyskytovaly četné poruchy jako jsou vyjeté koleje, trhliny a deformace. Na úseku Pražského okruhu pak jde o příčné i podélné trhliny. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice.
Skanska provádí opravy za vysoutěžených 290 milionů korun bez DPH.


