Zlínský kraj řeší soutěže na železniční dopravce, ukázal plány na tratě s BEMU. Stačí mu třicetiletá vozidla

Kraj optimisticky očekává, že v roce 2029 bude možné dojet elektrickým vlakem až do Vizovic.
Zlínský kraj se chystá v příštích měsících vypsat dvě velké soutěže na provoz regionálních vlaků. Smlouvy s dopravci České dráhy a Arriva vlaky na většinu výkonů v kraji končí v prosinci 2029. Vítězové soutěží získají kontrakty do roku 2039.
Kraj dnes vypsal takzvané předběžné tržní konzultace, ve kterých chce zjistit aktuální možnosti dopravců. Detailněji v nich popisuje své plány až do roku 2039. Dokumentace je na profilu zadavatele.
Z dokumentace vyplývá, že kraj počítá s rozdělením na dva provozní soubory: v dieselové a elektrické trakci. Kraj nepožaduje nové jednotky ani pro jeden soubor, maximální stáří je 30 let. Všechny musí být nízkopodlažní a mít ETCS.
Kraj podle dokumentace počítá s tím, že by na některé výkony nasadil už akutrolejové jednotky, mají jezdit konkrétně na výkonech Rožnov pod Radhoštěm – Bylnice, výhledově až do Trenčína. Druhou linkou má být spojení Bylnice – Velké Karlovice přes Vsetín. Dokumentace počítá také s tím, že v roce 2029 bude možné dojet pod dráty až do Vizovic, kraj tam chce elektrické jednotky.
Součástí dokumentace jsou již i návrhy jízdních řádů pro jednotlivé tratě. Ukazují například plán na možné prodloužení vlaků Břeclav – Přerov až do Olomouce.
U dieselové trakce počítá kraj s objednávkou 2,47 milionu kilometrů ročně s možnou změnou +- 25 %. U elektrické je plán na 3,33 milionu kilometrů.