Půl roku bez tramvají. V Plzni začala velká oprava trati na Skvrňany, 30 km/h skončí

Cena v soutěži výrazně klesla. Město chystá zelený tramvajový pás.
V Plzni začala letošní největší oprava tramvajové trati. Půl roku se musí cestující obejít bez tramvají na Skrvrňany. Město slibuje, že po dokončení rekonstrukce ve Skvrňanské a Přemyslově ulici bude trať bezpečnější, rychlejší a tišší.
Zakázku získala společnost Colas CZ. V soutěži ceny výrazně klesla. Z odhadovaných 171 milionů korun na 136,4 milionu korun. Do soutěže přišlo šest nabídek. Původně se mělo začínat se stavbou již v srpnu, město ale zahájení posunulo kvůli zpoždění přestavby okružná křižovatky u Makra.
Stavba má trvat půl roku, původní termín byl o dva měsíce delší. „Dvoukolejná tramvajová trať na Skvrňany je jednou z nejvytíženějších. Kromě její rekonstrukce je v plánu také úprava trakčního vedení, kabelových rozvodů a souvisejících inženýrských sítí – kanalizací, vodovodů a veřejného osvětlení. Součástí akce bude i modernizace nástupních ostrůvků, komunikací a světelné signalizace, které zvýší komfort a bezpečnost provozu,“ vysvětlil první náměstek primátora Pavel Bosák.
Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleše Tolara je současný stav trati nevyhovující a tramvaje při průjezdu musí snižovat svou rychlost na 30 kilometrů za hodinu. Tišší provoz zajistí ozelenění tramvajového pásu.
Dopravní opatření jsou rozdělena na několik etap, detailně je město popisuje na svých stránkách. Tramvaje nejezdí vůbec, místo nich jezdí náhradní autobusová doprava 2A v úseku zastávek Skvrňany – Náměstí Republiky a zpět. Pro auta je omezen provoz různě podle jednotlivých etap.