Do Česka se vrací soupravy Škody pro DB Regio. V Šumperku proběhne jejich generální oprava

Kompletní oprava všech šesti souprav je naplánována až do srpna 2028.
Po pěti letech od dodání začíná ve společnosti Škoda Pars oprava jediných kolejových vozidel české produkce, které jezdí ve skupině Deutsche Bahn. Do Šumperku o víkendu dorazila první push-pull souprava pro NIM Express, tedy spojení Norimberk – Mnichov. O příjezdu první soupravy informovalo ČD Cargo, které mělo přepravu na starost.
Jde o zahájení prací, které výrobce oznámil letos na jaře. Škoda pro DB Regio jako majitele souprav provede generální opravy podvozků, dveří, trakčních měničů, motorů a dvojkolí a závěrečné zkoušky. Akce se týká všech šesti souprav.
Soupravy push-pull pro Bavorsko pocházejí byly dodány v letech 2020 a 2021. Každá ze souprav má najeto přes 1,5 milionu kilometrů. Generální opravou projdou v závodě Škoda Group v Šumperku. Dokončení zakázky je plánováno na srpen 2028.
„Komplexní generální oprava prodlouží životnost těchto vlaků a přispěje k udržitelnějšímu provozu na železnici,“ uvedla na jaře Škoda. „Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit DB Regio prostřednictvím tohoto rozsáhlého projektu generální opravy, který zajistí, že vlaky NIM Express budou i nadále jezdit s maximální efektivitou a komfortem pro cestující,“ řekl tehdy Jan Christoph Harder, president Škody pro region West & North.
Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, provozovány jsou však rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.
Každý vlak se skládá z jednoho řídicího vozu, čtyř vložených vozů, jednoho koncového vozu a lokomotivy Škoda 109E. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Zakázka byla oznámená v roce 2013, její hodnota přesáhla 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním v listopadu 2020.