dkv_obrazok

Nový dopravce až na 15 let. Liberecký kraj začíná řešit dopravce pro linky do Hradce a Děčína

Jednotka Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn u Karlova pod Ještědem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn u Karlova pod Ještědem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj požaduje, aby dopravci soutěžili výrobce vozidel podle zákona.

Liberecký kraj udělal první krok k hledání dopravců na provoz na linkách L2 (Liberec – Děčín) a L3 (Liberec – Jaroměř) po roce 2029.

Vypsal takzvané předběžné tržní konzultace, v kterých bude zjišťovat možnosti dopravců pro účast v nabídkovém řízení na zajištění provozu na tratích v souboru označeném jako Ještědská železnice II. Kraj počítá s tím, že dopravce vzešlý ze soutěže bude na tratích jezdit až 15 let. Oznámení je ve věstníku veřejných zakázek.

Podle dokumentace kraj nevylučuje v nabídkovém řízení prodloužení linky L3 až do Pardubického kraje, možností je i do této smlouvy zahrnout některé výkony do Středočeského kraje, konkrétně pak spoje mezi Turnovem a Mladou Boleslaví.

„Na lince L2 Liberec – Děčín bude objednáván cca stávající rozsah výkonů s možným navýšením frekvence spojů, prodloužením nebo doplněním výkonů včetně vložených, posilových a turistických spojů,“ popisuje kraj v dokumentaci. Předpoklad zahájení provozu je v prosinci 2031. Dosud na této trase jezdí Die Länderbahn CZ.

Ani kilometr pod dráty

Linka L3 má být prodloužena až do Hradce Králové. „Oproti stávajícímu stavu může být objednáván rozsah výkonů navýšený cca o 50 % (navýšení frekvence spojů, prodloužení nebo doplnění výkonů případně též na navazujících tratích včetně vložených, posilových a turistických spojů, včetně možného spojení do Mladé Boleslavi a/nebo Pardubic),“ popisuje kraj. Smlouva bude na 15 let od prosince 2029. Dosud zde jezdí Arriva vlaky.

Kraj bude požadovat po dopravcích, aby výrobce vozidel soutěžil podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Důvodem je možnost využít dotace na jejich pořízení. O typu vozidel zatím kraj v oznámení ve věstníku veřejných zakázek nepíše, naznačuje však nasazení hybridních jednotek.

Liberecký kraj je jediný, který dosud nemá na svém území ani kilometr elektrifikované tratě. Správa železnic sice některé úseky k elektrizaci připravuje, její termíny ale nejsou nijak závazné. To kraji výrazně komplikuje plánování typů vozidel.

Na obou trasách objednává dopravu také ministerstvo dopravy v podobě dálkových vlaků linek R14A a R14B. Soutěž na dopravce od roku 2029 vyhrál RegioJet, který zde nasadí nové jednotky od Škody.

34 nových jednotek BEDMU. Jak budou vypadat nové vlaky od Škody pro RegioJet

Tagy Ještědská železnice II L2 Liberec - Česká Lípa - Děčín Liberecký kraj linka L3 Liberec - Turnov - Stará Paka- Jaroměř
4 komentáře