dkv_obrazok

Kilometrový tunel Prostřední vrch na D3. Průzkumná štola vyjde na čtvrt miliardy

Tunel Prostřední vrch na středočeské D3, vizualizace. Pramen: ŘSDTunel Prostřední vrch na středočeské D3, vizualizace. Pramen: ŘSD

Nejpozději začátkem příštího roku má začít také ražba průzkumné štoly k tunelu Luka.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo do finále tendr na třetí a poslední průzkumnou štolu k tunelům na středočeské části dálnice D3. Tendr se týká tunelu Prostřední vrch, který má vzniknout u Benešova na šestnáctikilometrovém úseku Václavice – Voračice.

Do tendru na průzkumnou štolu přišly tři nabídky, přičemž nejnižší cenu nabízí sdružení firem Subterra, INSET a Safety Pro. Průzkum se štolou je ochotno provést za 248 milionů, což je 94 procent ceny předpokládané. Na síti X to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Úsek středočeské D3 Václavice - Voračice. Pramen: ŘSD

Úsek středočeské D3 Václavice – Voračice. Pramen: ŘSD

Tunel Prostřední vrch je s délkou 950 metrů nejkratší ze tří tunelů na trase. Nejdále v přípravě je tunel Kamenná Vrata, který leží v plánech na úseku Praha – Jílové. Ražba 1,6 kilometru dlouhé průzkumné štoly zde byla zahájena v srpnu.

Zakázku získalo už loni sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS s cenou 416,6 milionu korun. Od loňského listopadu běžely přípravné práce, jako je zajištění povolení, sejmutí ornice a vybudování portálu štoly.

Nejpozději začátkem příštího roku má podle Mátla začít také ražba průzkumné štoly k tunelu Luka, který bude dlouhý 1 843 metrů. Bude součástí dálničního úseku Jílové – Hostěradice, kde naváže na most přes Sázavu (787 metrů).

Zakázku na štolu získalo letos v únoru sdružení firem Hochtief, Swietelsky stavební a SG Geotechnika, které šlo do soutěže s cenou 408,5 milionu korun.

Středočeská část D3 bude měřit 59 kilometrů. Stavět by se měla v letech 2028 až 2032.

Tagy D3 ŘSD středočeská část D3 tunel Prostřední vrch
17 komentářů