Ústecký kraj přestane ve svých vlacích uznávat většinu jízdenek ČD, dopravce nabízí vrácení peněz za IN karty

Některé typy jízdních dokladů ČD budou v kraji dál platit.
Ústecký kraj začne od letošní změny jízdního řádu uznávat ve vlacích Českých drah v objednávce kraje pouze svůj tarif Dopravy Ústeckého kraje nebo Systému jednotného tarifu (OneTicket).
Pro cestující Českých drah to znamená, že od 14. prosince pro cesty v rámci kraje nebudou smět už využívat například některé typy slevových IN Karet. Jízdenky ale půjde, stejně jako již nyní, koupit v aplikaci Českých drah Můj vlak.
O změně rozhodl už v létě Ústecký kraj, České dráhy nyní oznámily detaily k této situaci. Dopravce již ukončil předprodej jízdenek na vnitrokrajské relace po 14. prosinci. Kraj se s dopravce dohodl, že síťové jízdenky Českých drah (např. IN 100, celodenní jízdenky) a jízdenky pro mezikrajské cesty budou v regionálních vlacích platit i nadále.
„Při nákupu jízdenek do dálkových vlaků (vnitrostátních rychlíků a mezinárodních vlaků railjet, EC a nightjet) se nic nemění a jízdenky podle tarifu ČD bude možné zakoupit i po změně jízdního řádu v polovině prosince,“ uvedl mluvčí Českých drah Filip Medelský. Zůstane i platnost režijek.
Cestující mohou k nákupu jízdenek využívat jak aplikaci kraje DÚKapka, tak Můj vlak Českých drah. V ní už nyní dopravce nabízí jízdenky v krajském tarifu, které umožňují i využití například MHD. Jízdenky podle krajského tarifu bude i nadále možné pořídit v Ústeckém kraji na pokladnách, průvodčích a dalších prodejních místech DÚK.
Dopravce nabídne majitelům IN karet možnost je vrátit a získat peníze zpět. „Cestující, kteří v souvislosti s omezením tarifu ČD v Ústeckém kraji nebudou moci plně využít dříve zakoupené slevové aplikace např. IN 25 a IN 50, mohou od 14. prosince 2025 požádat o vrácení poměrné části pořizovací ceny za nevyužité období platnosti slevy,“ potvrdil Medelský.
„Jednotný tarif DÚK je pro cestující srozumitelnější, často i výhodnější. Odpadne zmatek, kdy si někdo koupil dražší jízdenku ČD a netušil, že mu neplatí třeba v autobuse. Jako kraj máme odpovědnost za férové a dostupné cestování pro všechny – a tohle je krok správným směrem,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Rieger.
Kraj tímto krokem současně posílí svoji kontrolu nad výnosy z jízdného. Kontrakty s ostatními dopravci v kraji už mají povinnost prodávat pouze tarif DÚK delší dobu.