dkv_obrazok

České dráhy nechají penetrovat laserem další vozy, koncem roku jich má být přes 200

Jižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nejnovější vozidla Českých drah, soupravy InterJet a ComfortJet, mají propustná okna už z výroby.

České dráhy budou i v dalších měsících pokračovat v laserové úpravě oken vagonů. Aktuálně uzavřely smlouvu na dalších 64 vozů řady Bbdgmee236, čímž se má do konce roku počet upravených vagonů přiblížit číslu 210.

„Počty se mohou samozřejmě měnit v závislosti na provozní situaci. Ve všech případech jde a půjde o vozy schopné jezdit rychlostí alespoň 160 km/h. Náklady na úpravu jednoho vozu vycházejí přibližně na 125 tisíc korun,“ sdělil mluvčí ČD Filip Medelský.

Zmíněná úprava spočívá v narušení kovové vrstvy v oknech laserem, který jednolitý pokovený film v okně promění v síťovou strukturu. Cílem je snazší průnik mobilního signálu do vozu. Úprava přitom zachová podle ČD oknu tepelné vlastnosti.

První vozy prošly úpravami v květnu. Práce jsou prováděny v depech Praha Jih (ONJ), Plzeň a Bohumín, a to pracovníky společnosti Pulsaart by AGC, která je součástí skupiny AGC Glass Europe. Účinnost úpravy ověřil v květnu Český telekomunikační úřad.

Nejnovější vozidla Českých drah, soupravy InterJet a ComfortJet, mají propustná okna už z výroby.

ČD snaží zajistit lepší signál ve vlacích i instalací 5G opakovačů (tzv. repeaterů). To se týká jednotek pendolino, InterPanter a railjet.

Vozidla, která už prošla laserovou úpravou (celkem 144 vozů)

Ampz143 – 11 ks, Ampz146 – 9, ARmpee829 – 18, ARmpee832 – 6, Bdmpee233 – 37, Bmz232 – 2, Bmz241 – 15, Bmz245 – 26, 650.2 – 5 jednotek (tzn. 10 vozů), Bbdgmee236 – 10

Tagy České dráhy mobilní signál ve vlaku
24 komentářů