dkv_obrazok

Z Prahy bez přestupu novým 33 km dlouhým tunelem za 810 Kč. ÖBB začaly prodávat jízdenky na linku do Korutan

Školení strojvedoucích na Koralmbahn. Pramen: ÖBB/Mario WrannŠkolení strojvedoucích na Koralmbahn. Pramen: ÖBB/Mario Wrann

Soupravy Českých drah budou na nové trati až do jara nejrychlejší.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly s prodejem jízdenek na nový jízdní řád. Jeho součástí jsou i vlaky, které poprvé využijí největší rakouskou infrastrukturní stavbu tohoto století: Koralmskou dráhu (Koralbahn). Využít ji mohou i cestující z Česka, aniž by museli přestupovat. Jízdní řád začne platit 14. prosince.

V nabídce jsou tři nové přímé spoje denně z Prahy až do Villachu u hranic s Itálií a Slovinskem. Soupravy ComfortJet Českých drah budou až do příštího roku na trase nejrychlejší. Na nové trati mohou využít rychlost 230 km/h. Na jaře příštího roku prvenství převezmou jednotky Stadler SMILE pro dopravce Westbahn. Zvládnou maximální rychlost Koralmbahn 250 km/h.

Podle jízdního řádu budou přímé vlaky jezdit z Prahy v 6:37, 10:36 a 14:37, ve Villachu budou za 7 hodin a 50 minut. Spoj v 10:36 odjíždí z Holešovic, protože začíná už v německé Elstewerdě mezi Drážďanami a Berlínem. Důvodem nezvyklé počáteční a koncové stanice v Německu jsou stavební práce na trati z Drážďan do Berlína. Po jejich dokončení bude vlak začínat a končit v Berlíně.

Doba jízdy pod 8 hodin

Zpět z Villachu pojedou přímé vlaky v 5:33, 11:33 a 15:33. Nejlevnější jízdenky vycházejí na 33,30 eur, tedy 810 Kč. České dráhy začínají s prodejem jízdenek na nový jízdní řád obvykle později.

Hlavní součástí Koralmské dráhy je nový 33 kilometrů dlouhý tunel, který je nejdelším v Rakousku. Stavba přinese zásadní zrychlení spojení Štýrska a Korutan. Zatímco dosud trvá cesta vlakem ze štýrského hlavního města Graz do hlavního města Korutan Klagenfurtu v nejkratším případě 2 hodiny a 53 minut, od prosince zvládne nejrychlejší vlak cestu za 41 minut.

S novým jízdním řádem přibudou i další nové dálkové spoje. Railjety ÖBB začnou nově jezdit z Vídně do Terstu přes Villach, končí vlak EuroCity z Vídně do Terstu přes Lublaň. Nově bude končit ve slovinském hlavním městě. Nový přímý spoj je sice rychlejší, ale nenabízí dobrou návaznost na vlaky z Česka: z Vídně odjíždí již brzy ráno, zpět se vrací z Terstu odpoledne s příjezdem do Vídně večer. V seznamu nových spojení je i nezvyklé trasování dvou railjetů denně z Vídně do Mnichova přes Klagenfurt. Delší spojení umožní přímé spojení Korutan s Bavorskem.

Realita předčila nejdivočejší sny, říká šéf OBB. Nová rakouská železniční tepna prošla úspěšně testy

ÖBB spustí od prosince také síť linek Interregio, tedy rychlé vlaky napříč Alpami. Budou jezdit každou hodinu nebo dvě mezi Grazem a Lincem, Grazem a Innsbruckem a Grazem a Mariborem. Na většině nových tratí nasadí dopravce nové jednotky. Každou hodinu pak budou jezdit vlaky mezi Salzburgem a Villachem. Má jít o jednotky Siemens Desiro ML. Detailně koncept popisuje na svých stránkách ÖBB.

Tagy České dráhy ComfortJet GVD 2025/2026 Koralmbahn Koralmský tunel ÖBB
13 komentářů