Plzeňský kraj začíná řešit nové vlaky pro další tratě. Odhalil, kam je chce nasadit, shání až 20 jednotek

Kraj poptávká akutrolejové jednotky i čistě elektrické.
Plzeňský kraj chystá vypsání další velké soutěže na provoz regionálních vlaků. Poprvé chce do objednávky zahrnout také akutrolejové jednotky, které umožní jízdu i na neelektrifikovaných tratích bez nutnosti použití spalovacího motoru.
Prvním krokem k výběru dopravce jsou zahájené předběžné tržní konzultace. Kraj v nich chce zjistit aktuální nabídku na trhu a podle nich stanovit dopravcům v soutěži podmínky, s jakými parametry mají pořizovat nová vozidla.
Kraj v dokumentaci uvádí, že soutěž na dopravce začne příští rok. K zahájení provozu podle nové smlouvy má dojít v prosinci 2030. Poptává jednotky jak typu BEMU (baterie + elektrická), tak jen EMU (elektrická). Rozptyl požadovaného počtu nových jednotek je značný: 6 – 20 kusů.
Nové jednotky typu BEMU mají začít jezdit na linkách P21 + P31 Příkosice – Rokycany – Plzeň – Nýřany – Heřmanova Huť a P3 Plzeň – Domažlice město. „S ohledem na modernizaci infrastruktury Plzeňský kraj také zváží nasazení většího počtu jednotek EMU/BEMU na provozní rameno Plzeň – Nepomuk – Horažďovice předměstí (– Sušice). Od prosince 2033 kraj zvažuje nasazení na další linky včetně spojení do sousedních krajů.
Kraj chce pořídit jednotky typu BEMU/EMU 130, tedy s přibližnou kapacitou 130 míst k sezení. Variantou je i pořízení jednotek pro 230 sedících. Podmínkou bude možnost jejich spřazení do soupravy nejméně tří jednotek, měrný výkon požaduje u bateriového provozu nejméně 12 kW na tunu.
Plzeňský kraj si podal žádost o dotaci na pořízení nových jednotek z programu Transgov, o rozdělení peněz dosud nebylo rozhodnuto.