Obrazem: Na nové verzi lanovky na Petřín se už pokládají první koleje

Pokládka začala na mostě u Nebozízku.
Kompletní rekonstrukce tělesa dráhy lanovky na pražský Petřín má za sebou další milník. Začal proces pokládky kolejnic nové dráhy. První kolejnice se pokládají na mostě Nebozízek, který prošel rekonstrukcí v roce 2016.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o upevňování kolejnic přímo do podkladního betonu systémem metro, v dalších dnech bude probíhat doplňování rozchodnic, rektifikačních podkladnic pod kolejnice, následně přesné geodetické vyměření jejich polohy, vrtání děr pro upevnění a následně postupné upevňování kolejnic do podoby budoucí tratě,“ popsal vedoucí komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.
Stejný proces se podle něj zhruba na konci příštího týdne rozeběhne i v těch částech nového tělesa dráhy, kde zhotovitel již vybetonoval finální povrchovou betonovou desku a beton je vyzrálý.
Rok od konce provozu lanovky na Petřín: Pokládá se beton, ve Švýcarsku se svařují nové vozy
„Dokončení podkladních betonových vrstev, finálních povrchových betonových desek i položení všech kolejnic v celé délce tratě bychom rádi provedli ještě v letošním roce,“ dodal Šabík.
V závodech společností Doppelmayr/Garaventa ve Švýcarsku paralelně probíhá kompletace komponentů pro nové vozy lanovky. Na jaře dorazí vyrobené vozy do Prahy a budou se upevňovat na vybudovanou novou dráhu.
Následovat budou zkušební jízdy bez cestujících v rámci homologace vozů. První cestující se novou verzí lanovky na Petřín svezou příští rok v létě v rámci zkušebního provozu s cestujícími.