Do dálnice D10 se zakusují tři frézy najednou. Masivní noční akce mají zkrátit uzavírku

Opravené dálniční úseky by se měly plně vrátit do provozu do poloviny listopadu.
Oprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy a přibližně 400 metrů dlouhé navazující části Pražského okruhu se dostává do své druhé poloviny.
„Aktuálně pracujeme i přes noc, kdy intenzita okolní dopravy klesá až o 60 %. Na místě tak můžeme nasadit například několik fréz současně, protože masivní odvoz materiálu nepůsobí problémy v dopravě,“ vysvětluje důvody nočních směn oblastní manažer Petr Dohnálek ze společnosti Skanska.
Opravené dálniční úseky by se měly plně vrátit do provozu do poloviny listopadu.
„Původní obavy řidičů z velkých dopravních problémů v Praze a okolí způsobených opravou se dosud nenaplnily,“ konstatoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Podle posledního sčítání projede místem opravy v průměru na 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu. Kvůli tomu se po celou dobu opravy musí zachovávat provoz na obou dálničních úsecích v režimu 2/2 jízdní pruhy. Ty jsou pouze zúženy a rychlost je zde maximálně 80 km/h.
Stavební akce řeší opravu dálnice D10 v úseku mezi km 0,3 až 3,8 a navazující části Pražského okruhu (D0 510) v km 58,75 – 59,182. Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B).
Na D10 se podle průzkumu ŘSD vyskytovaly četné poruchy jako jsou vyjeté koleje, trhliny a deformace. Na úseku Pražského okruhu pak jde o příčné i podélné trhliny. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice.
Skanska provádí opravy za vysoutěžených 290 milionů korun bez DPH.