dkv_obrazok

Do dálnice D10 se zakusují tři frézy najednou. Masivní noční akce mají zkrátit uzavírku

Oprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy. Foto: SkanskaOprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy. Foto: Skanska

Opravené dálniční úseky by se měly plně vrátit do provozu do poloviny listopadu.

Oprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy a přibližně 400 metrů dlouhé navazující části Pražského okruhu se dostává do své druhé poloviny.

Aktuálně pracujeme i přes noc, kdy intenzita okolní dopravy klesá až o 60 %. Na místě tak můžeme nasadit například několik fréz současně, protože masivní odvoz materiálu nepůsobí problémy v dopravě,“ vysvětluje důvody nočních směn oblastní manažer Petr Dohnálek ze společnosti Skanska.

Opravené dálniční úseky by se měly plně vrátit do provozu do poloviny listopadu.

Původní obavy řidičů z velkých dopravních problémů v Praze a okolí způsobených opravou se dosud nenaplnily,“ konstatoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Podle posledního sčítání projede místem opravy v průměru na 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu. Kvůli tomu se po celou dobu opravy musí zachovávat provoz na obou dálničních úsecích v režimu 2/2 jízdní pruhy. Ty jsou pouze zúženy a rychlost je zde maximálně 80 km/h.

Stavební akce řeší opravu dálnice D10 v úseku mezi km 0,3 až 3,8 a navazující části Pražského okruhu (D0 510) v km 58,75 – 59,182. Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B).

Na D10 se podle průzkumu ŘSD vyskytovaly četné poruchy jako jsou vyjeté koleje, trhliny a deformace. Na úseku Pražského okruhu pak jde o příčné i podélné trhliny. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice.

Skanska provádí opravy za vysoutěžených 290 milionů korun bez DPH.

Tagy D10 Pražský okruh Skanska
3 komentáře