Prodražená a zpožděná. Kraj dokončil novou silnici u D10, odkloní kamiony pro Škodu Auto

Prodloužení silnice III/0164 z průmyslové zóny Plazy k nové okružní křižovatce nad D10 u Kosmonos. Foto: KSÚSProdloužení silnice III/0164 z průmyslové zóny Plazy k nové okružní křižovatce nad D10 u Kosmonos. Foto: KSÚS

Stát se zpožděním plní memorandum se Škodou Auto. Turbookružní křižovatka nad D10 se napojí na průmyslovou zónu.

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje v pondělí uvedla do provozu další silniční stavbu na východním okraji Mladé Boleslavi. Společnost M-Silnice dokončila novou silnici, která spojí průmyslovou zónu Plazy s mimoúrovňovou křižovatkou Kosmonosy na D10 a mostem Laurina a Klementa, který vede přímo do automobilky Škoda Auto.

O nové spojce se mluvilo několik let, její přípravy nabraly zpoždění. Jde o prodloužení silnice III/0164 z průmyslové zóny Plazy k nové okružní křižovatce, která byla letos dokončena nad D10 u Kosmonos. Délka silnice je 1,8 kilometru.

Prodloužení silnice III/0164 z průmyslové zóny Plazy k nové okružní křižovatce nad D10 u Kosmonos. Foto: KSÚSProdloužení silnice III/0164 z průmyslové zóny Plazy k nové okružní křižovatce nad D10 u Kosmonos. Foto: KSÚS

Stavba zahrnuje jeden most, hospodářské sjezdy, přeložky stávajících vodotečí, přeložku splaškové kanalizace, přeložku a doplnění veřejného osvětlení a přeložku podzemního kabelu vysokého napětí. Nová silnice měla vyjít na zhruba 95 milionů korun s daní. V rámci realizace však náklady narostly na celkových 114 milionů Kč.

Krajská správa využila peněz ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Silnice je totiž součástí komplexu dopravních staveb, které na základě vládního usnesení přislíbil zhruba před šesti lety městu a společnosti Škoda Auto stát. Automobilka má za mostem, který nad D10 postavila na své náklady, prostory využívané logistikou.

Silnici bude používat zejména pro odbavování dodavatelských vozů. „Předpokládáme, že tudy bude projíždět přibližně 1200 nákladních vozů denně, které by jinak jezdily přes okolní komunikaci na průmyslové zóně,“ řekla ČTK za Škoda Auto Kateřina Boukalová.

K dalším stavbám schváleným vládním usnesením pro Mladoboleslavsko patří například Bezděčínská spojka, rekonstrukce třídy Václava Klementa nebo mladoboleslavského nádraží, dokončená už letos byla zmíněná mimoúrovňová křižovatka u Kosmonos.

Obří kruhová křižovatka nad dálnicí D10 u Kosmonos se otevírá. Stavbařům stačilo 21 měsíců

 

Tagy KSÚS Mladá Boleslav MÚK Kosmonosy Plazy Škoda Auto
Žádné komentáře