Trapas polských drah. Nový vagón vypadá úplně jinak než na vizualizacích. Po kritice ho předělají

Nový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Málo místa na nohy, strohý interiér, zvláštně řešené stěny. Sociální sítě plní kritika nového vozu.

Zabral to nejlepší místo z celé venkovní expozice letošního největšího evropského železničního veletrhu Trako v Gdaňsku. Výstavní premiéra prvního z 300 nových vozů, které si u společnosti FPS H. Cegielski objednal polský státní dopravce PKP Intercity, skončila ale fiaskem. Nový vůz čelí tak silné kritice, že dopravce oznámil předělání celého konceptu.

V Gdaňsku se představil jeden ze sedmi typů nových vozů z obří zakázky, oddílový pro rychlost 200 km/h. Krátce po otevření veletrhu zaplnily sociální sítě zejména polských železničních médií velmi silně kritické poznámky.

Základním problémem je samotná velikost kupé. Sedačky jsou proti sobě tak blízko, že lidé sedící proti sobě nemají mnoho prostoru na nohy. Kritiku sklízí výrobce i za nepříliš atraktivní béžovou barvu. Svérázné je rovněž oddělení od chodbičky. Běžně se používá pro oddělení kupé a chodbičky skleněná stěna se závěsem, v případě tohoto vozu je netradičně použita plastová stěna.

V kupé zaujme také nezvykle velký koš u okna, který ale blokuje ještě více prostor pro nohy. Koš zabral i místo pro stoleček, ten v kupé není vůbec. Řada komentujících přirovnává interiér k nemocnici.

Když PKP Intercity zakázku uzavíralo, představilo i vizualizace. Realita je nakonec zcela jiná. Nové vozy mají jezdit také do Česka.

Podepsáno. PKP Intercity kupuje až 450 nových vozů, jezdit mají i do Česka

Dopravce už v úterý zrušil plánované slavnostní představení, včera přiznal, že vůz takto jezdit nemůže. “Vzali jsme v úvahu názory a kritické podněty. Sdílíme tyto poznatky – vozidlo v současné podobě nesplňuje naše očekávání ani standardy, které chceme našim cestujícím poskytnout,” uvedl dopravce. Proto čeká celý vůz předělání. “Výrobce má ještě hodně práce, aby mohl být prototyp nasazen dle našich požadavků,” dodal dopravce. První vozy má převzít příští rok.

Sezení v zaplněném kupé nového vozu PKP Intercity. Foto: Piotr Rachwalski / Facebook.comNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVizualizace z roku 2024, jak měl vypadat oddílový vůz pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity
Tagy H. Cegielski FPS pkp intercity Polsko
59 komentářů