Most odnikud nikam stojí na Pražském okruhu už 15 let. Teď se ho město chystá od stavbařů převzít

Praha chystá nový sjezd z okruhu, po letech odkoupí most Komořanské radiály. Dodnes ho vlastní stavební firma.
Už v roce 2010, kdy se otevírala jižní část Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Barrandovem, budilo přemostění okruhu u západního portálu Komořanského tunelu otázky.
Vedlo totiž odnikud nikam. Související mimoúrovňová křižovatka se sjezdem z okruhu nevznikla, jelikož navazující Komořanská radiála, čili obchvat Komořan, se kvůli odporu tamní městské části nestihla připravit.
Most vznikl v rámci stavby okruhu hlavně proto, že jeho případná dodatečná výstavba by byla značně komplikovaná a vyžádala by si dlouhodobé omezení provozu klíčové dopravní tepny.
I po uplynutí 15 let stojí torzo mostu na místě ve stejné podobě dál, projekt s názvem Komunikační propojení Modřan a Komořan (KOMOKO) se nikam neposunul.
To se však nyní podle informací deníku Zdopravy.cz mění. Město začalo vyjednávat o odkupu mostu od společnosti Skanska. Ta ho před 15 lety spolu s touto částí okruhu vybudovala, město ho však nikdy nepřevzalo. Samotný Pražský okruh je pak ve vlastnictví Ředitelství silnic a dálnic.
Převod mostu do majetku města by měl být prvním krokem k vybudování sjezdu z okruhu. Podle informací z magistrátu jsou jednání se Skanskou na dobré cestě. Přesnější harmonogram by měl být známý v říjnu, samotný sjezd by pak Praha chtěla začít budovat už v příštím roce.
Odlehčení Strakonické
Navazující čtyřproudý obchvat Komořan je zanesen v územním plánu, obyvatelé Prahy 12 ho však dlouhodobě odmítají.
Zprovoznění nového sjezdu z Pražského okruhu je nicméně možné i bez obchvatu. Podle Institutu plánování a rozvoje (IPR) to má ovšem rizika v podobě velmi pravděpodobného vyššího počtu automobilů v ulicích Prahy 12.
„Vytváří se tím totiž paralelní trasa k ulici Strakonická. Jednak je tedy potřeba připravit nějaká dopravně inženýrská opatření pro zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů zejména v Komořanech a jednak by bylo optimální zprovoznění sjezdu vyzkoušet například na měsíc a následně situaci vyhodnotit a rozhodnout o dalším postupu,“ uvedl pro Zdopravy.cz vedoucí kanceláře dopravní infrastruktury IPR Václav Novotný.
Dodal, že mezi možná řešení přicházejí v úvahu například tzv. světelné závory, tedy omezení počtu vjíždějících aut prostřednictvím semaforů.