Překvapení v Ostravě, antikolizní systém pro nové tramvaje od Škody dodá Bosch

Německá firma nabídla oproti odhadu i konkurenční nabídce o více než 10 milionů nižší cenu.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vysoutěžil dodavatele antikolizního systému pro 38 tramvají Škoda 39T. Překvapivým vítězem tendru se stala německá společnost Bosch Engineering.
Předpokládaná hodnota zakázky byla 47,5 milionu korun, Bosch ji získal s nabídnutou cenou 36,7 milionu korun. Ostravský dopravní podnik tak na zakázce ušetří více jak 10 milionů korun.
Jak řekla deníku Zdopravy.cz mluvčí DPO Tereza Šnoblová, do soutěže přišly celkem dvě nabídky. Druhá byla od výrobce tramvají. Škoda však nabídla oproti vítězi o poznání vyšší cenu – 47 milionů korun.
Instalace systému od firmy Bosch začne na prvních dvou tramvajích letos na podzim. Po schválení bude následovat montáž a zprovoznění systémů do zbývajících 36 vozidel.
„Půjde o systém nové generace, který nabízí díky technologickému vývoji ještě přesnější detekci překážek. Rozdíl je například v tom, že nový systém bude rozšířený o takzvaný lidar. Asistenční systém pro řidiče pomocí kamery, radaru a navíc i lidaru dokáže identifikovat překážku na koleji před tramvají na vzdálenost až 80 metrů a až do maximální rychlosti tramvaje 80 km/h,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.
V Ostravě už je antikolizním systémem vybaveno 39 tramvají Stadler Tango NF2. Do vozidel jej dodával sám výrobce. Po dokončení instalace systému do tramvají Škoda bude antikolizní systém celkem v 77 ostravských tramvajích, což představuje téměř 40 % vozového parku tramvají DPO.
„Stejně jako u tramvají Stadler i v tomto případě bude systém ochrany fungovat
ve třech krocích: nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona
na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec, pokud řidič včas nezareaguje, řídicí systém vozidla spustí brzdění. DPO dnes požaduje antikolizní systémy jako standardní vybavení u všech nově pořizovaných tramvají,“ dodala Šnoblová.