Propojení D7 a D8. Kraj vybírá projektanty další etapy, cílem je stavba v roce 2029

Odhadované náklady jsou 787 milionů korun.
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje učinila další krok k vybudování nové přeložky silnic II/240 a II/101, která má sloužit i jako obchvat Kralup nad Vltavou.
V soutěži s odhadovanou cenou necelých 15 milionů korun hledá firmu, která připraví třetí etapu celé přeložky od konce obchvatu Kralup nad Vltavou po dálnici D8 u exitu Úžice.
„Cílem stavby je dokončení kapacitní obslužné komunikace mezi dvěma významnými dálnicemi v oblasti severozápadně od Prahy, která bude sloužit jako obchvat obcí zatížených tranzitní dopravou. Dojde tak ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu – odstraněním kolizních bodů v intravilánech obcí a vedením tranzitní dopravy mimo zastavěné části sídel,“ uvádí kraj v zadávací dokumentaci. Odhadované náklady jsou 787 milionů korun.
Dlouhé čekání na obchvat Kralup. Kraj po roce a půl vybral firmu na přeložky a první mosty
Plán na novou silnici existuje několik desítek let. Zatím nejdále je druhá etapa, kde již běží představební příprava. „Všechny etapy bychom chtěli stavebně zahájit okolo roku 2029, samozřejmě vyjma představební přípravy ve II. etapě,“ řekl mluvčí KSÚS Josef Holek.
Postup příprav jednotlivých etap (zdroj: KSÚS)
I. etapa
V případě I. etapy (D7 MÚK Středokluky a dále směr Kralupy nad Vltavou) byly zahájeny práce na dokumentaci pro povolení stavby, souběžně bude probíhat územní řízení. Nyní jsou dokončeny práce na podrobném inženýrsko-geologickém průzkumu.
Samostatně investorsky je připravován i obchvat Velkých Přílep, a to ve dvou etapách. V rámci I. etapy jsme před podáním žádosti o povolení stavby, v rámci II. etapy probíhá inženýrská činnost pro povolení stavby.
II. etapa
Ve II. etapě řešíme obchvat Kralup nad Vltavou, přičemž aktuálně jsme ve fázi představební přípravy, kdy bychom měli vybudovat 2 nové mosty a větší množství přeložek stávajících komunikací, čímž dojde k založení částí nových mimoúrovňových křižovatek. Součástí stavby jsou také drážní a vodohospodářské objekty a přeložky inženýrských sítí. Podle průběhu stavebního řízení, stavu zajištění přeložkových smluv a majetkoprávního vypořádání, by stavba – v rámci zmiňovaného představebního řízení – mohla začít v roce 2026 a je plánovaná celkem na 4 roky.
III. etapa
Tato etapa řeší úsek Kralupy nad Vltavou – D8 MÚK Úžice. Nyní máme námitky v územním řízení, které vypořádáváme. Dále je zahájena soutěž na dodavatele projektové dokumentace pro povolení stavby.