Velká železniční renesance. Polsko začíná s obnovou další trati, restart dalších tří projektuje

Motorová jednotka PESA ve stanici Gorzów Wielkopolski. Foto: PKP PLKMotorová jednotka PESA ve stanici Gorzów Wielkopolski. Foto: PKP PLK

Na opravu jedné trati naváže revitalizace dalších tří.

Polský správce železniční infrastruktury PKP PLK vrátí dopravu na další trať. V Lubušském vojvodství začne v příštích dnech revitalizace trati mezi Gorzówem Wielkopolskim a Międzychódem. Díky investici za 20 milionů zlotých (zhruba 120 milionů korun) dojde k návratu železniční dopravy po více než 30 letech. Naposledy zde vlaky jezdily v roce 1995.

Jde o další trať, kterou v Polsku obnoví díky státnímu programu Kolej Plus. Revitalizace je součástí velkého plánu na obnovení provozu na dalších třech tratích. Konkrétně jde o tratě Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna (č. 367), Skwierzyna – Międzychód (č. 363) a Szamotuły – Międzychód (č. 368). Dojde na nich ke zvýšení rychlosti na 160 km/h, mají projít elektrifikací. Cílem je vytvořit nové spojení mezi Gorzówem Wielkopolskim a Poznaní.

Tratě mezi Poznaní a Gorzówem Wielkopolskim. Foto: Openrailwaymap.org

Gorzów Wielkopolski je největším městem Lubušského vojvodství s velmi silným průmyslem, žije tu kolem 120 tisíc lidí. Nejrychlejší vlaky (se zastávkami v Szamotułech, Sierakowě, Międzychódu a Skwierzyně) mají do Poznaně dorazit za 78 minut, regionální vlaky za 120 minut.

Zatímco na obnovu trati mezi Gorzówem Wielkopolskim a Międzychódem mají už zhotovitele, pro další úseky teprve PKP PLK vybralo projektanty.

Polsko ve velkém rušilo provoz na regionálních tratích v 90. letech, nyní se snaží na řadě míst dopravu vzkřísit.

Tagy Kolej Plus Lubušské vojvodství obnova provozu na regionálních tratích PKP PLK Polsko
6 komentářů