Nové brněnské nádraží spojí s centrem města bulvár, hledá se zhotovitel

Nový bulvár spojující centrum Brna s novým nádražím. Zdroj: Brněnské komunikaceNový bulvár spojující centrum Brna s novým nádražím. Zdroj: Brněnské komunikace

Stavba první části klíčové spojnice má začít ještě letos.

Město Brno hledá zhotovitele severní části hlavní spojnice centra s novým vlakovým nádražím. Výstavba páteřní komunikace nové čtvrti Trnitá by mohla začít už na konci roku. Uvedla to primátorka Brna Markéta Vaňková.

„Na silnici budou dva jízdní pásy po dvou pruzích pro automobily, po obou stranách k ní budou přiléhat obousměrné cyklostezky a široké chodníky. Ve středové části bulváru bude do vybudování tramvajových tratí založen pás zeleně s charakterem městské louky,“ přiblížil náměstek primátorky města Brna pro oblast investic René Černý.

Mapa ulic kolem ŽUB. Zdroj: BKOM

Mapa ulic kolem ŽUB.
Zdroj: BKOM

Projekt má podle magistrátu všechna potřebná povolení pro stavbu, která má trvat 16 měsíců. Předpokládané náklady dosahují 160 milionů korun, částku ještě může ovlivnit tendr.

Na stavbu severní části bulváru naváže další část. Půjde o projekt Bulvár – jih, nyní se pro něj zpracovává projektová dokumentace.

Území nové čtvrti Trnitá tvoří jižní segment širšího centra města a zahrnuje rozsáhlou plochu o výměře téměř 140 ha.

„Nová čtvrť nabídne vysoký podíl bytových a rezidenčních forem bydlení, pracovní příležitosti, veřejnou vybavenost, širokou škálu služeb, obchodních i komerčních aktivit, a zároveň také rekreační plochy navázané na přírodní potenciál města – zejména řeku Svratku a síť významných městských parků. Předpokládaný počet trvale žijících obyvatel čtvrti dosáhne až 15 tisíc, počet pracujících až 20 tisíc,“ uvádí na svém webu Brněnské komunikace k nové čtvrti, pro kterou bude připravovaný bulvár páteřní komunikací.

Samotnou stavbu nového brněnského hlavního nádraží, které se stane dominantou celé lokality, plánuje Správa železnic zahájit v roce 2028. Zatím poslední odhady nákladů na celou stavbu Železničního uzlu Brno (ŽUB) mluví o 50 miliardách korun.

Vítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město Brno
Tagy brno uzel Brno Železniční uzel Brno ŽUB
80 komentářů