Paříž promění další linku metra na plně automatickou, zakázku získal Siemens

Půjde o čtvrtou linku metra, která bude v Paříži jezdit bez strojvedoucích.
Pařížský provozovatel metra RATP vybral společnost Siemens Mobility jako dodavatele automatizace další linky metra. Siemens vítězství v soutěži oznámil v tiskové zprávě, hodnotu kontraktu neuvedl. Pro německou společnost jde o další úspěch v pařížském metru, firma už automatizovala například provoz na lince 14.
Nový kontrakt se týká linky 13. 24 kilometrů dlouhá trasa spojuje Châtillon-Montrouge na jihovýchodě Paříže, na severu má dvě konečné: Saint-Denis-Université a Asnières-Genevilliers-Les-Courtilles.
Jde o první zakázku na automatizaci metra, kde vlaky jezdí s běžnými ocelovými koly po kolejnicích. V Paříži dosud prošly automatizací jen linky metra jezdící se soupravami s pneumatikami. Automatizace umožní plný provoz bez strojvedoucích.
Kromě instalace zabezpečovač dodá Siemens palubní jednotky pro 66 vlaků této linky a řídící centrum celé linky. Součástí je i opce na údržbu celého systému po dobu 30 let. Na lince jezdí modernizované vozy MF77, původně z 80. let. Nahradí je od roku 2027 nové soupravy MF 19 od Alstomu.
Obrazem: Jak vypadá nové metro pro Paříž. Postupně vyjede až 410 vlaků
Linka 13 je druhou nejdelší v síti pařížského metra, denně vlaky přepraví na této trase přes půl milionu cestujících. Automatizace má přinést zkrácení intervalů mezi jednotlivými vlaky na 85 sekund a snížit spotřebu energie. Půjde o čtvrtou linku metra, která bude v Paříži bez strojvedoucích. Všechny zakázky na automatizaci získal v minulosti Siemens. Firma použije v Paříži technologii na stupni automatizace GoA4.