Novinky na vlaku k Baltu: lůžkový vůz bude jezdit po celý rok, řeší se lehátka

Polský jízdelní vůz vystřídá bistrovůz ČD, pojede v celé délce trasy.
Polský dopravce PKP Intercity plánuje ve spolupráci s Českými drahami několik novinek pro přímý spoj Baltic Express mezi Prahou a polskou Gdyní na pobřeží Baltského moře.
Jednou z novinek má být celoroční nasazení lůžkového vozu PKP Intercity na nočním páru vlaků. Uvedl to mluvčí dopravce Maciej Dutkiewicz s tím, že se pracuje také na lehátkovém voze.
K nasazení lůžkového vozu na Baltic Express došlo poprvé letos na jaře, čtyři měsíce od vyjetí prvního vlaku. Vagon byl v nabídce původně jen zkušebně. Na konci září z vlaku na čas zmizí, od prosince už by měl být cestujícím k dispozici na stálo a po celý rok.
Právě prosinec a změny jízdního řádu přinesou na vlaku k Baltu i další novinku ve skladbě vozů: jídelní vozy budou namísto Poláků zajišťovat České dráhy. Aktuálně jezdí na spoji jídelní vůz PKP Intercity, připojen je však jen do Vratislavi. Od prosince jej vystřídá bistrovůz ČD, navíc pojede podle Dutkiweicze oproti vagonu PKP v celé délce trasy.
„Plánuje se nasazení vozu ARmpee829. Přestože se jedná o bistro, tak nabídka teplých i studených jídel a nápojů je srovnatelná s restauračními vozy,“ upřesnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Noční pár vlaků by měl s nástupem nového jízdního řádu jezdit nově přes Toruň a Iławu. Změna trasy na polské straně hranice prodlouží jízdní dobu. Z jízdního řádu vypadne stanice Laskowice Pomorskie. Dosud je v Gdyni noční vlak v 5:18, což je na konečnou stanici pro vůz s ubytovacími vozy příliš brzký příjezd. V opačném směru noční vlak přijíždí do Prahy v 9:06. Celkem jezdí mezi Prahou a Gdyní každý den čtyři páry přímých vlaků.
Spoje Baltic Express si rychle získaly na popularitě. „Z české strany vidíme největší zájem o cestování v úseku mezi Prahou a Wrocławí, kde nabízíme přímé spojení poprvé v historii s dojezdovým časem pod 4 hodiny. Těší nás, že v rámci hodnocení spokojenosti s cestou patří Baltic expressy mezi nejlépe hodnocené linky,“ uvedl letos na jaře šéf Českých drah Michal Krapinec. U Poláků je zase velmi oblíbený úsek Gdyně – Vratislav, který Baltic Expres urazí za 4 hodiny a 49 minut s tím, že je na trase nejrychlejší.