Útlum dopadl i na železničního premianta. Ve Švýcarsku začalo propouštění strojvedoucích

Nákladní vlak SBB Cargo v čele s lokomotivou Re620. Foto: Dario Haeusermann / SBBNákladní vlak SBB Cargo v čele s lokomotivou Re620. Foto: Dario Haeusermann / SBB

Pro nadbytečné zaměstnance v nákladní dopravě firma našla místo v osobní dopravě, část odešla do důchodu.

Jeden z největších evropských nákladních železničních dopravců začíná kvůli nedostatku přeprav s propouštěním. Švýcarská společnost SBB Cargo oznámila, že propustí celkem 65 zaměstnanců, převážně strojvedoucích. Důvodem je celoevropský pokles nákladní železniční dopravy.

Redukci personálu oznámil dopravce na svých stránkách, kde detailněji vysvětluje jak důvody, tak i způsoby postarání se o nepotřebné zaměstnance.

Nákladní doprava může přežít jen reorganizací celého provozu. Krátkodobé snížení počtu zaměstnanců je proto nevyhnutelné,“ uvedl státní dopravce. Propouštění se týká hlavně zaměstnanců v italsky mluvícím kantonu Ticino.

Kvůli poklesu přeprav spadlo SBB Cargo loni do ztráty 76 milionů franků. Dopravce uvedl, že všem nabídl možnost práce jinde v rámci skupiny SBB: buď u správy tratí SBB Infrastructure nebo v osobní dopravě. Další variantou jsou odchody do důchodu nebo neplacené volno.

V Ticinu SBB zaměstnává hlavně strojvedoucí pro nákladní vlaky napříč celou zemí spojující jih a sever Evropy. Firma zdůraznila, že za posledních pět let celá skupina SBB v kantonu vytvořila 260 novýh pracovních míst.

„Nákladní doprava SBB Cargo zaznamenala v roce 2024 výrazně vyšší ztrátu, než se očekávalo. Hlavní důvody jsou cyklického charakteru a souvisí se zhoršující se ekonomickou situací. Poptávka po přepravě je nižší,“ napsala firma letos v únoru v oznámení k prvnímu propouštění.

Švýcarsko je jednou z mála evropských zemí, kde podíl železnice v nákladní dopravě dlouhodobě roste na úkor silnic. I tento růst má své limity. Podle posledních dat klesl objem přepravy nákladu meziročně ve 2. čtvrtletí o 9,5 % .

Mýto všude, garantovaná kapacita pro nákladní dopravu. 7 kroků, jak dostali Švýcaři zboží na koleje

Tagy SBB Cargo železniční nákladní doprava
9 komentářů