ČD se chystají na další krajské soutěže, řeší pořízení dalších akutrolejových jednotek

Akutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhyAkutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhy

Dopravce řeší i možnost různé kapacity jednotek s jedním schválením.

České dráhy chystají pořízení dalších baterioelektrických (označovány také jako akutrolejové) jednotek (BEMU). Před vypsáním soutěže na jejich výrobce oslovily hlavní evropské výrobce v rámci předběžných tržních konzultacích, které mají ukázat aktuální nabídku.

Cílem předběžné tržní konzultace je získat od možných výrobců (dodavatelů) železničních kolejových vozidel aktuální situaci ve výrobě a produkci BEMU, dále odpovědi na otázky týkající se způsobu technického řešení BEMU a další vize v této oblasti, nebo například o způsobu servisováni a údržby BEMU,“ uvedly dráhy na profilu zadavatele. Poptávat budou jednotky pro 120 – 150 cestujících.

Příprava na pořízení nových BEMU jednotek přichází v době, kdy se řeší, které kraje uspějí s dotací na pořízení takových vlaků. Dopravce oslovil celkem osm různých výrobců: Alstom, Siemens, Stadler, Škodu, CAF, Newag, PESA a Hitachi Rail.

První tři měsíce provozu akutrolejových jednotek. Vlakem jezdí o 15 % více cestujících, hlásí ČD

České dráhy mají dosud 4 jednotky BEMU pro Moravskoslezský kraj od Škody, dalších 15 od stejného výrobce mají objednaných. V Česku aktuálně soutěží BEMU jednotky ještě Jihomoravský kraj, který dopravcům určí, jaké a za kolik si je mají koupit. Ostatní kraje plánují nechat jejich pořízení jen na dopravci. „Jednotky BEMU budou nabízeny v rámci poptávkových řízení od objednatelů regionální dopravy napříč ČR,“ uvedly České dráhy.

Dopravce neuvádí, kolik jednotek plánuje takto pořídit, bude záležet i na tom, kolik jich kraje budou požadovat. Dotazy na výrobce rozdělil na několik různých okruhů, od technických parametrů přes údržbu po financování. Řeší například možnosti posuzovat nabídky na vozidla podle nákladů životního cyklu. Dopravce také zajímá, zda je možné dodat jeden schválený typ vozidla s různou kapacitou v rozmezí 120 – 150 míst.

Boj o 15 miliard na nové vlaky. Státní fond tají seznam zájemců, přišlo 17 žádostí

Tagy BEMU České dráhy
34 komentářů