Na D46 u Prostějova přestaví nevyhovující mimoúrovňovou křižovatku, přibudou odbočovací a připojovací pruhy

MÚK Držovice. Foto: ŘSDMÚK Držovice. Foto: ŘSD

Postupná modernizace D46 začala v roce 2011, proměnou již prošlo několik křižovatek.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje proměnu nevyhovující mimoúrovňové křižovatky Držovice na dálnici D46 u Prostějova. Aktuálně se hledá zhotovitel přípravy území.

„Křižovatka MÚK Držovice bude upravena vstříc zvýšení bezpečnosti provozu v souladu s probíhající modernizací D46. Soutěžíme přípravu, aby mohla probíhat v období vegetačního klidu,“ uvedl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD s tím, že příprava bude zahrnovat kácení a další související práce.

Jak uvádí ŘSD v informačním letáku, stavba je vyvolána potřebou rekonstrukce stávající křižovatky, která v současné době nevyhovuje platným normám a technickým podmínkám. Na silnici například nejsou zřízeny odbočovací a připojovací pruhy, přibudou až v rámci uvedené přestavby.

MÚK Držovice - situace.Zdroj: ŘSD

MÚK Držovice – situace.
Zdroj: ŘSD

„Stávající mimoúrovňová křižovatka „trubkovitého“ tvaru bude přestavena na křižovatku, která je připojena na okolní silniční síť okružní křižovatkou umístěnou v Konečné ulici,“ popisuje ŘSD.

Stavba je rozdělena do několika na sebe navazujících etap, cílem je zachování provozu na dálnici bez přerušení. Výběr zhotovitele stavebních prací má podle Mazala přijít na řadu ještě letos.

Pokud vše půjde podle plánů, předpokládá ŘSD zahájení stavby v příštím roce. Hotovo by pak bylo v roce 2028. Předpokládané náklady přestavby přesahují 160 milionů korun bez DPH.

ŘSD zahájilo postupnou modernizaci D46 v roce 2011. Na dálniční komunikaci byla vyměněna středová svodidla. Na Prostějovsku stavbaři modernizovali dálniční křižovatky Brodek a Kelčice. V roce 2019 byla dokončena rekonstrukce dálniční křižovatky u Olšan na Prostějovsku, která dříve patřila k nejnebezpečnějším v Česku.

V roce 2020 skončila modernizace křižovatky Prostějov-střed. Projekt zahrnoval stavbu jednoho připojovacího a dvou odbočovacích pruhů, které na přelomu 80. a 90. let minulého století nebyly kvůli výjimkám při výstavbě původní R46 vybudovány. Sjezd a nájezd na dálnici tam umožňovaly pouze krátké připojovací a odbočovací klíny.

Stavbaři dokončili modernizaci mimoúrovňové křižovatky na D46 v Prostějově

Tagy D46 Prostějov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
21 komentářů