Rychlovlakem až na jih Kalábrie. Italové vybudují nový patnáctikilometrový tunel

Nový tunel Santomarco v Kalábrii. Foto: WebuildNový tunel Santomarco v Kalábrii. Foto: Webuild

Jde o další z projektů pro rychlejší a kapacitnější napojení jihu Itálie.

Italský správce železniční infrastruktury Rete Ferroviaria Italiana (RFI, součást skupiny FS) pokročil s přípravou zavádění vysokorychlostního spojení až na jih Apeninského poloostrova. Dokončil soutěž na vybudování nového dvoukolejného tunelu Santomarco mezi stanicemi Cosenza-Paola/San Lucido.

Tunel již propojuje pobřeží Tyrhénského a údolí řeky Crati v Kalábrii, slouží od 80. let minulého století. Nový tunel bude součástí budoucího vysokorychlostního spojení Salerno-Reggio Calabria. Stávající tunel bude po dokončení nového zrušen.

Zakázku v hodnotě přibližně 1,6 miliardy eur získalo sdružení Santomarco, které tvoří společnosti Webuild, Ghella, Impresa Pizzarotti&C a Seli Overseas. RFI o tom informovalo na svých stránkách, stejně tak Webuild. Hodnota kontraktu je 1,6 miliardy eur

Součástí budování tunelu bude úprava celého 22 kilometrů dlouhého úseku na parametry vysokorychlostní železnice. Z celkové délky bude 17 kilometrů v tunelech. U města Cosenza vznikne nová stanice, která bude obsluhovat i univerzitní kampus.

Spojení ze Salerna na jih Apeninského poloostrova prochází velkou proměnou, v projektové přípravě jsou další úseky pro vysokorychlostní spojení Salerno – Reggio Calabria. Detailně je popisuje RFI na svých stránkách.

Webuild uvedl, že na budování hlavního, 15,4 km dlouhého tunelu, nasadí čtyři razicí štíty, které budou postupovat paralelně: dva ze strany Cosenza a dva ze strany Paola/San Lucido. Tunel povede zhruba 100 metrů od stávajícího. Podle stavební firmy vede oblastí se složitými geologickými podmínkami .

Tagy Itálie RFI Salerno - Reggio Calabria tunel Santomarco vysokorychlostní železnice v Itálii Webuild
5 komentářů