Do Prahy dorazily z Turecka první autobusy Iveco Streetway s nouzovým brzděním a detekcí ospalosti

Pražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPPPražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPP

Letošní dodávky standardních dieselových autobusů už budou pro DPP zatím poslední.

Pražský dopravní podnik (DPP) převzal do svého vozového parku prvních 9 vozů Iveco Streetway 12m s výbavou ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).

Příjezd nových autobusů oznámil DPP na sociálních sítích. Šest z nich je umístěno do garáže Kačerov, tři do garáže Řepy. Umístění systémů si vyžádalo drobný facelift masky vozu.

Asistenční systémy ADAS jsou od loňského července v EU povinné pro všechny nové autobusy. Jedná se o technologické funkce napomáhající řidičům v reálném čase identifikovat a vyhodnocovat různé dopravní situace a potenciální nebezpečí.

Jde zejména o detekci srážky s chodcem, objektů v mrtvém úhlu nebo ospalosti. Dále systém nabízí funkce inteligentní asistence rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu, automatického nouzového brzdění a detekce překážek před vozidlem.

Systém budou mít podle časopisu DP Kontakt kromě Streewayů i nově dodané hybridní autobusy Iveco Urbanway a elektrobusy SOR NS12 electric.

Nyní dodané autobusy jsou součástí objednávek z rámcové smlouvy, kterou uzavřel DPP v únoru 2022. Týká se až 243 autobusů Iveco Streetway (v standardním i kloubovém provedení) od Iveco Czech Republic. Vyrábí se v Turecku ve společnosti Otokar, který dodává karosérii. Motory a rozvody paliva si však Iveco montuje do vozů vlastní.

V několika objednávkách zatím DPP od Iveco Czech Republic z rámcové smlouvy poptal 141 vozů. Další objednávky naftových autobusů se podle nedávného vyjádření dopravního ředitele DPP Jana Barchánka zatím neplánují. Letos dorazí do Prahy posledních 17 objednaných dieselových Streetwayů.

Konec dieselů v Praze. DPP už neplánuje další nákupy, na elektřinu se jezdí výrazně levněji

Podnik se chce nyní věnovat zejména rozvoji elektromobility a hybridů, zbytek rámcové smlouvy má sloužit pouze jako záloha, kdyby se objevily problémy.

Loni v červenci musel DPP řešit masivní odstávku všech nových vozů Iveco Streetway 12 a 18m kvůli únikům paliva z palivového potrubí. O měsíc později už byla flotila po opravách provedených výrobcem opět v provozu.

Tagy ADAS dpp Iveco Streetway
9 komentářů