Čekání v dolní vodě v Modřanech bude pohodlnější, úvaziště se prodlouží

Většina prací proběhne z vody, provoz na cyklostezce bude zachován.
Plavební komora v pražských Modřanech dostane nové čekací stání pro rekreační lodě. Stavba za 21 milionů začala tento týden. Nové a delší úvaziště vznikne pouze v dolní vodě, původní stání v horní vodě podle Ředitelství vodních cest (ŘVC) provozu vyhovuje.
„Čekací stání v dolní vodě je však krátké a nevyhovuje moderním požadavkům na bezpečnost plavebního provozu většího počtu malých plavidel. Proto bude přebudováno tak, aby umožnilo bezpečné a pohodlné vyvázání rekreačních plavidel při čekání na proplavení,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů.
Modřanská komora začala sloužit plavbě v roce 1984. Stavba modřanského jezu a komory tehdy vyřešila problém malé plavební hloubky, což umožnilo celoroční splavnost Vltavy až k Radotínskému přístavu a dále k Vranému nad Vltavou.
Komora překonává spád 2,5 metru a jako jedna z mála na Vltavě byla vybavena čekacím stáním pro malé rekreační lodě v dolní i horní rejdě. Loni zde bylo proplaveno přes 1800 sportovních a rekreačních lodí.
Stání v dolní vodě bude nyní demontováno a postaveno znovu. Do dna bude zapuštěno šest nových daleb, které rozšíří počet stávajících daleb na devět. Následně budou dalby osazeny úvaznými prvky a propojeny ocelovou lávkou o délce 20 metrů. Přístup na lávku bude pouze z lodí na vodě.
Demontáž stávajících částí konstrukce i následné vrtání pilot a osazování nových daleb proběhne z vody. „Provoz na přilehlé cyklostezce v průběhu stavebních prací bude ovlivněn jen částečně při dopravě betonu a výkopem pro kabeláž v těsné blízkosti stezky. Cesta ale zůstane po celou dobu pro chodce i cyklisty otevřena,“ doplnil stavbyvedoucí Martin Paukner ze společnosti SMP Vodohospodářské stavby, které je zhotovitelem stavby.
Nová čekací stání se aktuálně budují i u komory Miřejovice na Vltavě pod Prahou, dočkat se mají také komory Štěchovice a Podbaba.