Revizorem za 75 tisíc. Kraj na poslední chvíli zvyšuje nabídku, kvalita uchazečů není optimální

IDSK požaduje profesionální vystupování, základní znalost angličtiny i fyzickou a psychickou odolnost.
Středočeský kraj a jeho organizátor dopravy IDSK zintenzivňuje náborovou kampaň na nové revizory. Potřeba je bude od 1. srpna, kdy začne platit zkušební provoz nástupu do příměstských autobusů všemi dveřmi.
Zaplacení jízdného tak už nebude kontrolovat řidič, ale nově nasazení revizoři. Systém bude zaveden na drtivé většině příměstských linek. Vyňatých jich bude pouze okolo dvaceti, půjde o spojení expresního charakteru, která jezdí hlavně po dálnicích a zastavují až v Praze.
Kontroly budou probíhat zejména na dojezdech do Prahy. Spoje tam totiž jezdí často a revizoři se mohou rychle točit a obsáhnout většinu spojů.
Nábor však zatím nebyl příliš úspěšný, před měsícem bylo nových revizorů jen 13. „Práce revizora není v Česku zrovna top. Pohovory probíhají, kvalita materiálu není optimální,“ zhodnotil na setkání se starosty středočeských obcí a Prahy 6 Pavel Procházka, vedoucí odboru autobusové dopravy IDSK.
Cílovým stavem je přitom nabrat v první etapě 23 revizorů. Podle nejnovější verze náborového letáku tak zvyšuje IDSK nabízené revizorské mzdy až na 75 000 korun hrubého měsíčně po zapracování.
Plat včetně výkonových odměn je tak podle IDSK velmi motivující. Vyšší nároky jsou kladeny na profesionální vystupování, základní znalost angličtiny i fyzickou a psychickou odolnost.
Smlouvu nabízí IDSK na hlavní pracovní poměr. Přidává 5 týdnů dovolené, 5 sick days, stravenky a příspěvek na penzijní připojištění. Nástupní místo pro revizory bude v pražském Karlíně.
„Aby systém fungoval, potřebujeme vzájemnou důvěru – mezi dopravcem a cestujícími. Pokud však nebude dostatek poctivých cestujících a kontrolní činnost nebude účinná, můžeme být nuceni celý systém přehodnotit a vrátit se k méně komfortnímu režimu nástupu předními dveřmi. I proto posilujeme tým přepravní kontroly a zvyšujeme revizorům odměny. Férové chování se musí vyplatit – jak cestujícím, tak těm, kdo na něj dohlížejí,“ říká radní Středočeského kraje pro veřejnou mobilitu Petr Borecký.
IDSK má vedle vlastních revizorů ještě smlouvu s dopravním podnikem (DPP) na určitý počet hodin, kdy jeho revizoři vyrážejí do terénu kraje. DPP momentálně zaměstnává kolem 150 revizorů.
Nástup do autobusů všemi dveřmi bude hlavně o důvěře. Revizorů má IDSK zatím jen 13