Přestavba náměstí Republiky začala. Ostravu čekají další dopravní omezení

Celková revitalizace frekventovaného uzlu vyjde na 315 milionů, výluky MHD přijdou až po festivalech
Velká přestavba frekventovaného uzlu náměstí Republiky v Ostravě začala. Odstraňují se povrchy vozovek Frýdlantských mostů, začaly práce v podchodu a na řadu přišla první dopravní omezení.
Zanedbaný přestupní uzel, který dlouhodobě trápí špatný stavebně-technický stav, zrekonstruují za asi 315 milionů korun firmy IMOS Brno a Monvia Morava. Cenu se v tendru podařilo srazit, původně odhadovaná částka byla 370 milionů. Společnými investory jsou město Ostrava, Správa silnic Moravskoslezského kraje a Dopravní podnik Ostrava.
Aktuálně platná omezení se týkají především silniční dopravy, a to jak ve směru do Poruby, tak ve směru do centra. Dopravu ve městě již komplikuje rekonstrukce mostů na Rudné ulici.
Nutná výluka tramvajového provozu přijde na řadu až po hojně navštěvovaných hudebních festivalech. Konkrétně nebudou od 20. července do 29. listopadu jezdit tramvaje v úseku Karolina – Náměstí Republiky. Jde o jedinou tramvajovou spojnici centra Ostravy se zbytkem města, které se tak co do dopravy prakticky rozdělí na dvě části. Alternativní trať neexistuje, zavedena bude náhradní autobusová doprava.
V příštím roce má pak podle představeného harmonogramu druhou etapou navázat rekonstrukce části Ústředního autobusového nádraží. Investiční akci následně uzavře rekonstrukce silnice a tramvajové trati na ulici Vítkovická. Veškeré podrobnosti k výluce najdou cestující na webu dpo.cz/vyluky2025.
Zlepšení pro všechny
Aktuálně jsou na tramvajové zastávce Náměstí Republiky tři nástupiště, jejich počet bude zredukován na dvě. Zjednoduší se tak přestupní vazby. Přístup na nástupiště ulehčí travelátory i výtahy. Opraven bude také podchod, přibudou v něm bezpečnostní kamery a město připravuje vznik služebny městské policie. Cílem je moderní, bezpečný a přívětivý terminál.
„Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany umožní plynulejší přestupy,“ uvedl již dříve ostravský magistrát.