Začala demolice podchodu pod magistrálou u Muzea. Do budoucna ho nahradí široký přechod

Bouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidBouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: Ropid

Bagry se brzy zakousnou i do podzemních prostor nedokončených garáží pro poslance.

Když se před několika dny u Národního muzea částečně přesunul automobilový provoz z magistrály na těleso tramvajové trati směrem ke Škrétově ulici, stavbařům se uvolnily ruce pro další fázi přestavby křižovatky.

Začali pracovat na samotné magistrále, respektive pod ní. Stavba tramvajového trianglu se totiž koordinuje s demolicí mostní konstrukce pod Legerovou ulicí a zrušením podchodu pod magistrálou nedaleko křižovatky Legerovy a Vinohradské ulice. Tyto práce má na starosti Technická správa komunikací a mají trvat do jara příštího roku.

Obrazem: Magistrála nad Muzeem je už odkloněna do bývalého kolejiště

V části prostoru podchodu bude v budoucnu zázemí pro městské zahradníky se skladem materiálu a nářadí, kuchyňkou a záchody.

Bouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidBouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidZrušený podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidZrušený podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidDva pruhy magistrály se přesunuly na původní tramvajovou trať. Foto: RopidKřižovatka Legerovy a Vinohradské ulice, kde vznikne nové tramvajové propojení. Foto: RopidBouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidBouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: RopidBouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: Ropid

Chodci se tak z podchodu museli přesunout na povrch. Na magistrále vznikl nový přechod již před třemi lety, v rámci úprav křižovatky se přesune do nové polohy a čeká ho i rozšíření. Bude 13,5 metru dlouhý a osm metrů široký.

Nedokončené garáže pro poslance

Mostní konstrukce vede magistrálu nejen nad samotným podchodem, původními obchody a jejich zázemím, ale také o pár desítek metrů dále.

Stavbaři tak zruší i další podzemní prostory. Byly postaveny v letech 1977/1978 společně s magistrálou. Podzemní prostor se však nikdy nedokončil a nevyužíval. Měl sloužit pro vybudování podzemních garáží pro Federální shromáždění.

Podzemní prostory nikdy nedokončených garáží pro poslance pod magistrálou. Foto: RopidPodzemní prostory nikdy nedokončených garáží pro poslance pod magistrálou. Foto: RopidPodzemní prostory nikdy nedokončených garáží pro poslance pod magistrálou. Foto: Ropid

Garáže nicméně nikdy postaveny nebyly a tento prostor v současnosti už podle města nelze smysluplně využít. Prostory mají podle TSK rozměry 625 m² plochy, volnou šířku minimálně 18 m a výšku maximálně 3 m.

Demolice železobetonové nosné konstrukce proběhne postupně v etapách, a to ve směru od Národního muzea k tramvajové trati. Po demolici bude mostní otvor vyplněn drenážním betonem. Stavební průzkum potvrdil skalní podloží v hloubce zhruba 2,5 metru.

Tagy magistrála praha ropid Technická správa komunikací hl. m. Prahy TSK TT Muzeum
142 komentářů