Kriváň, Gerlach, Lomnický štít. ZSSK představila nové polepy Vectronů inspirované slovenskými vrcholy

Jako první vyjel na koleje Kriváň, svezl cestující z Bratislavy do Košic.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) představila pět nových polepů pro lokomotivy Siemens Vectron. Inspirovány jsou pěti slovenskými vrcholy – Kriváň, Lomnický štít, Vršatec a Veľký Rozsutec.
Nový design navrhla agentura This is locco ve spolupráci s týmem ZSSK a navazuje na dřívější náborovou kampaň „Držíme Slovensko v pohybe“.
„Nejde jen o estetiku, ale o posilování značky a identity národního dopravce. Chceme, aby naše lokomotivy připomínaly cestujícím krásu Slovenska a zároveň naši ambici poskytovat bezpečné, spolehlivé a komfortní služby,“ uvedl šéf ZSSK Peter Helexa.
Jako první vyjel na slovenské koleje Vectron s polepy v motivu Kriváň. ZSSK jej dnes odpoledne nasadila na vlak Ex 525 z Bratislavy do Košic.
„Kriváň, národní symbol Slovenska, je zobrazen v červeno-žluté barvě, která evokuje západy slunce a teplé tóny krajiny, zatímco zelená symbolizuje přírodní krásu dolin, které jej obklopují. Kontrastní růžovo-fialový štít zdůrazňuje důležitost štítu – bez vizuální agrese, ale přitom stále moderně,“ popisuje ZSSK design polepu Vectronu Kriváň.
ZSSK s Vectrony postupně nahrazuje lokomotivy řady 350 Gorila. Do konce roku bude v provozu deset nových Vectronů, v následujících letech jejich počet vzroste na patnáct. Jsou vybaveny zapezpečovacím systémem ETCS Level 2 a mohou jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině.
„Polepy Tater představují pokračování jednotného vizuálního stylu lokomotiv, který spojuje tradici železničního řemesla se současnými designovými trendy,“ vysvětlila ZSSK.
Podrobně jsou jednotlivé polepy popsány v tiskové zprávě dopravce.