Na Slovensku začíná oprava osmi tratí za evropské peníze. Vyjde na 5,5 miliardy

Motorový vůz 811 ZSSK, ilustrační foto. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní fotografie/ Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5883287Motorový vůz 811 ZSSK, ilustrační foto. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní fotografie/ Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5883287

Jestli chceme dostat lidi postupně do hromadné dopravy, tak potřebujeme, aby byla spolehlivá, jezdila na čas, rychle a měla co nejvyšší míru komfortu, tvrdí slovenský ministr.

Slovensko spouští rekonstrukci osmi tratí napříč celou zemí. Dohromady si práce vyžádají 220 milionů eur, což je v přepočtu 5,5 miliardy korun. Financování zajistí Plán obnovy, a to ze sta procent. Uvedli to slovenský ministr dopravy Jozef Ráž a šéf Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ivan Bednárik.

„Jestli chceme dostat lidi postupně do hromadné dopravy, tak potřebujeme, aby byla spolehlivá, jezdila na čas, rychle a měla co nejvyšší míru komfortu. Toto je další krok tímto směrem,“ řekl Ráž.

Rekonstruovat se začne například trať v okolí Fiľakova v Banskobystrickom kraji nebo úsek Šelpice – Boleráz v Trnavskom kraji. Na východě Slovenska probíhá významná rekonstrukce v úseku Margecany – Červená Skala, modernizuje se tam také úsek Nižná Myšľa – Ruskov nebo Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom. Podrobně popisuje ŽSR práce v tiskové zprávě.

„Celkový rozsah investic z Plánu obnovy je až 527 milionů eur, je to 12 projektů. O osmi hovoříme proto, neboť jsou aktuálně na stole a bude ukončený nebo odstartovaný tendr. Máme tam uzávěrku 30. června 2026,“ dodal Bednárik.

Původně byly peníze připravené pouze na rekonstrukci železničního svršku, bude se však měnit i kabelové vedení a mají se rekonstruovat mosty nebo nástupiště.

Tagy Ministerstvo dopravy SR obnova regionální tratě regionální tratě slovensko
66 komentářů