14 z 25 nejezdí. Slovenské dráhy řeší problém s modernizovanými „okuliarniky“
Železničná společnost Slovensko (ZSSK) musí řešit velké problémy s častými poruchami strojů řady 757, což jsou modernizované lokomotivy v Česku
Železničná společnost Slovensko (ZSSK) musí řešit velké problémy s častými poruchami strojů řady 757, což jsou modernizované lokomotivy v Česku přezdívané jako Brejlovec, na Slovensku jako Okuliarnik. Lokomotivy prošly modernizací v ŽOS Zvolen.
O problému informoval jako první Denník N. Podle něj jsou poruchy různé, od závad na trakčních motorech až po poruchy brzdového systému. „Naši strojvedoucí jsou právem nespokojeni, spolehlivost lokomotivy 757 by měla být podstatně vyšší. Je pro nás nepřijatelné, jak se situace za deset let vyvinula,“ řekl místopředseda představanstva ZSSK Patrik Horný, který má od června nastoupit do vedení Českých drah. Jen minulé pondělí bylo odstaveno 14 z 25 modernizovaných lokomotiv.
ZSSK se před deseti lety rozhodly, že si modernizaci za 40 milionů eur objednají u ŽOS Zvolen, které patří do skupiny podnikatele Vladimíra Poóra. ZSSK si stěžuje i na dlouhé doby čekání na náhradní díly. Poór Denníku N napsal, že nemá informace o tom, že by slovenské dráhy měly odstavený nepřiměřený počet modernizovaných strojů. Podle něj se projevuje hlavně fakt, že už najezdily hodně kilometrů a že ZSSK mohly zanedbat údržbu.
ŽOS Zvolen v roce 2009 porazily v soutěži CZ LOKO, které nabídly vyšší cenu. ZSSK financovala opravu hlavně z evropských dotací.