Hasiči v Klatovech převzali poslední Tatru 815, historie legendy se uzavírá po 42 letech

V historii Tatry i Kopřivnice jde o přelomový model, několikrát závod zachránil od bankrotu.
Klatovským dobrovolným hasičům byl slavnostně předán nový vůz Tatra Terra. Jde o vozidlo, které začátkem roku sjelo z výrobní linky kopřivnické automobilky jako vůbec poslední z legendární modelové řady Tatra 815.
Auto pro hasiče z Klatov je v provedení 6×6 s prodlouženou čtyřdveřovou kabinou, osmiválcovým motorem Tatra T3-928 a převodovkou Tatra. Nástavbu dodala firma THT Polička.
„Automobilka Tatra vyrobila celkem 158 065 vozů všech provedení řady Tatra 815, do tohoto čísla jsou zahrnuty i předsériové kusy, které vznikly v letech 1977–1982. Tato legendární řada se tak natrvalo zapsala do historie českého automobilového průmyslu,“ napsala Tatra na Facebooku.
Závod v minulém roce zahájil sériovou výrobu nových generací řad Tatra Force a Tatra Phoenix, které poslední evoluci řady Tatra 815, vůz Terra, plně nahrazují.
„S vozy T 815 jsou například spojeny začátky značky Tatra v dálkových automobilových soutěžích i její největší úspěchy, tyto vozy také dlouhá léta tvořily páteř české armády a sloužily a slouží ve velkých počtech u hasičů, na stavbách, v průmyslu i v jiných odvětvích. Jsou s nimi spjaty i první velké exportní zakázky na nových trzích po roce 1989,“ uvedl při loučení s výrobou T 815 šéf vývoje Tatry Radomír Smolka. 815 podle něj podržela Tatru v těžkých letech po revoluci.
Během více než čtyř desetiletí byly vozy Tatra 815 i jejich komponenty průběžně vyvíjeny a prošly několika modernizacemi. Zmínit lze provedení Tatra 815-2, Tatra 815-2 Armax, Tatra 815-6 Force, Tatra 815-2 TERRN°1, Tatra 163 Jamal a také poslední evoluci Tatra 815-2 Terra.
„V historii Tatry i Kopřivnice jde o přelomový model, několikrát závod zachránil od bankrotu,“ dodal tehdy Smolka.