obrazok-zdopravy

Obnova stovky autobusů, vodík či náhrada tramvají Astra a Trio. Víme, co čeká ostravskou MHD

DPO uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDPO uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dlouhodobý plán investic Dopravního podniku Ostrava se týká let 2025 až 2031.

Ve zpravodaji Dopravního podniku Ostrava (DPO) Dépéočko se objevily informace z návrhu Dlouhodobého plánu investic. Jde o strategický dokument, který stanovuje investiční potřeby DPO od roku 2025 do roku 2031.

Jak ve zpravodaji uvedla za DPO vedoucí oddělení finanční řízení a daně Jana Filipová, dokument zahrnuje plán obnovy vozového parku, rozvoj infrastruktury a další klíčové projekty nezbytné pro zajištění kvalitních služeb městské hromadné dopravy.

Mezi hlavní projekty patří podle plánu obnova až 105 autobusů na CNG, náhrada starších tramvají typu KT8, Trio a Astra za moderní vozidla, dostavba tramvajové tratě ke Globusu nebo přesun autobusové vozovny z Poruby.

Ostrava po roce opět soutěží velkokapacitní tramvaje, cena vzrostla o půl miliardy

Konkrétně chce dopravce zrevitalizovat přestupní uzel náměstí Republiky, pořídit 70 elektrobusů o délce 12 metrů, 15 elektrobusů o délce 18 metrů, 14 trolejbusů o délce 12 metrů nebo 2 vodíkové autobusy. Dále má DPO v plánu zmodernizovat tramvajovou trať Vítkovická a Opavská III a dostavět tramvajovou trať ke Globusu.

Na novou trať v Ostravě-Porubě by mohly tramvaje vyjet do tří let. Známe podrobnosti

Připravuje se rovněž nákup velkokapacitních tramvají, přesun autobusové vozovny z Poruby nebo akvizice středněkapacitních tramvají. Ty nahradí ostravské Astry a Tria, a to po roce 2031.

Přestavba náměstí Republiky může začít, ostravský uzel čeká proměna za 370 milionů

Některé projekty již běží, na velkokapacitní tramvaje už je například vypsán tendr. Další investiční akce jsou pak v různých přípravných fázích, a to i těch úplně počátečních.

Klíčové investice v DPI DPO. Zdroj: DPO

Klíčové investice v DPI DPO.
Zdroj: DPO

„Po interním projednání byl návrh plánu předložen vedení města Ostravy a dozorčí radě DPO. Následně jsme požádali Radu města Ostravy, která vykonává funkci valné hromady DPO, o souhlas s tímto plánem. Pakliže bude souhlas udělen, DPO získá potvrzení, že tento náš plán je v souladu se strategickými cíli města,“ uvedla Filipová.

Dlouhodobý plán investic (DPI) je živý dokument. Dvakrát ročně jej dopravce pravidelně aktualizuje s ohledem na změny v cenách, nové technologické trendy, legislativní úpravy, dotační příležitosti nebo změny v prioritách města a DPO.

„DPI slouží jako transparentní komunikační nástroj mezi DPO a městem. Poskytuje jasný přehled o plánovaných investicích, jejich časovém harmonogramu a finančních nárocích. Tato transparentnost usnadňuje rozhodovací procesy, umožňuje sladění priorit a posiluje vzájemnou důvěru mezi DPO a městem,“ dodala Filipová.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava
28 komentářů