obrazok-zdopravy

Silničáři otevřeli nový most přes dálnici D6 na hlavním tahu mezi Plzní a Žatcem

Nový most převádí silnici I/27 přes dálnici D6. Pramen: ŘSDNový most převádí silnici I/27 přes dálnici D6. Pramen: ŘSD

Díky novému mostu mohou stavbaři nyní dokončit hlavní trasu dálnice.

Budování posledního středočeského úseku dálnice D6 v podobě pětikilometrového obchvatu Hořoviček se dostalo do poslední etapy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek otevřelo motoristům nový most, který přes budovanou dálnici převádí hlavní tah Plzeň – Žatec (I/27).

Most leží na konci úseku (směrem na Karlovy Vary) a je součástí budované mimoúrovňové křižovatky Jesenice. Na obou stranách mostu vznikly kruhové objezdy. Celková délka mostu je 126 metrů. Kruhový objezd nahradil nebezpečnou stykovou křižovatku.

D6, Hořovičky obchvat. Pramen: ŘSD

D6, Hořovičky obchvat. Pramen: ŘSD

Díky novému mostu mohou stavbaři nyní dokončit hlavní trasu dálnice, jejíž stavba začala na tomto úseku v roce 2023.

Obchvat Hořoviček se otevře motoristům 27. září současně s vedlejším úsekem u Hořesedel. Dálnice D6, jejíž nepřerušovaný úsek od Prahy na západ dnes měří 50 kilometrů, se tím prodlouží o více než 14 nových kilometrů.

V červenci 2024 začala také stavba dvanáctikilometrového úseku Petrohrad – Lubenec, který by se měl celý otevřít v roce 2027. Letos se otevře malá část (cca 2 km).

K dostavbě D6 mezi Prahou a Karlovými Vary budou pak chybět čtyři úseky v Karlovarském kraji o celkové délce kolem 30 kilometrů. Všechny chce ŘSD rozestavět v nejbližší době, hotovo má být v roce 2028.

Silnice I/27 na křížení s budoucí D6. Pramen: ŘSDNový most převádí silnici I/27 přes dálnici D6. Pramen: ŘSDSilnice I/27 na křížení s budoucí D6. Pramen: ŘSDNový most převádí silnici I/27 přes dálnici D6. Pramen: ŘSD
Tagy D6 Hořovičky obchvat I/27 ŘSD
8 komentářů