ÖBB znovu uzavřou hlavní koridor poškozený loňskými povodněmi, má být odolnější proti přírodním živlům

Záplavy přinesly ÖBB poučení, přibyly nové protipovodňové zábrany.
Pět měsíců po zprovoznění nejvytíženější rakouské trati musejí dopravci a cestující opět počítat s prodloužením jízdních dob mezi Vídní a St. Pöltenem. Od 12. května do 5. června zde bude přerušen provoz kvůli finálním opravám trati poškozené loni při zářijových povodních.
Pro cestující to znamená trasování po původní, pomalejší trati a zrušení části spojů. Doba jízdy se prodlouží zhruba o 30 minut.
Zářijové povodně vyřadily trať z provozu na tři měsíce. V prosinci se podařilo koridor zprovoznit, ale za cenu některých dočasných opatření. Nyní proběhnou během 25 dnů finální úpravy. „Úsek bude mnohem odolnější než kdykoliv před tím. I vůči problémům, které přináší klimatická změna,“ uvedly rakouské spolkové dráhy ÖBB v tiskové zprávě. Po dokončení prací budou vlaky jezdit opět rychlostí 230 km/h.
Velké úpravy čekají především tunel Atzenbrugger, který byl v září zaplaven. Součástí oprav je instalace nových mobilních prvků protipovodňové ochrany, které tunel utěsní v případě záplav. V tunelu také posunuly všechny kabely výše.
Povodně přinesly zkušenost i na dalších místech. Ve stanici Tullnerfeld došlo k posunutí rozvodů v budově. ÖBB výluku využijí i ke stavební akci nesouvisející s velkou vodou. Prodlouží zde nástupiště.
Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor