ÖBB znovu uzavřou hlavní koridor poškozený loňskými povodněmi, má být odolnější proti přírodním živlům

Railjet na Weststrecke. Foto: ÖBBRailjet na Weststrecke. Foto: ÖBB

Záplavy přinesly ÖBB poučení, přibyly nové protipovodňové zábrany.

Pět měsíců po zprovoznění nejvytíženější rakouské trati musejí dopravci a cestující opět počítat s prodloužením jízdních dob mezi Vídní a St. Pöltenem. Od 12. května do 5. června zde bude přerušen provoz kvůli finálním opravám trati poškozené loni při zářijových povodních.

Pro cestující to znamená trasování po původní, pomalejší trati a zrušení části spojů. Doba jízdy se prodlouží zhruba o 30 minut.

Zářijové povodně vyřadily trať z provozu na tři měsíce. V prosinci se podařilo koridor zprovoznit, ale za cenu některých dočasných opatření. Nyní proběhnou během 25 dnů finální úpravy. „Úsek bude mnohem odolnější než kdykoliv před tím. I vůči problémům, které přináší klimatická změna,“ uvedly rakouské spolkové dráhy ÖBB v tiskové zprávě. Po dokončení prací budou vlaky jezdit opět rychlostí 230 km/h.

Omezení při nové výluce na Weststrecke. Foto: ÖBB

Omezení při nové výluce na Weststrecke. Foto: ÖBB

Velké úpravy čekají především tunel Atzenbrugger, který byl v září zaplaven. Součástí oprav je instalace nových mobilních prvků protipovodňové ochrany, které tunel utěsní v případě záplav. V tunelu také posunuly všechny kabely výše.

Povodně přinesly zkušenost i na dalších místech. Ve stanici Tullnerfeld došlo k posunutí rozvodů v budově. ÖBB výluku využijí i ke stavební akci nesouvisející s velkou vodou. Prodlouží zde nástupiště.

Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor

Tagy ÖBB Weststrecke
12 komentářů