Tunel Višňové bude do konce roku hotový, zopakoval slovenský ministr dopravy. Severní tubus už má vozovku

Kompletní obchvat Žiliny zkrátí cestu z Česka do Tater o čtvrt hodiny.
Na Slovensku pokračuje výstavba úseku tamní dálnice D1 Lúčka – Dubná Skala. Rozestavěná část zahrnuje i budoucí nejdelší tunel v zemi, Višňové.
„Stavební práce na dálnici a tunelu Višňové jsou postupně dokončovány. V severním tunelu byla položena kompletní betonová vozovka a v nejbližší době začne pokládka vozovky v jižním tunelu. Použili jsme také unikátní systém průběžné pokládky betonových obrubníků a připravujeme pokládku chodníků z litého asfaltu v celkové délce více než 30 kilometrů,“ řekl šéf komunikace Skansky Ondřej Šuch.
Skanska vede sdružení, které tunel buduje. Technologie dodává PPA Controll.
Podle Šucha aktuálně probíhají práce rovněž na novém nátěru ostění tunelu. Dokončeny by měly být v první polovině května. Pracuje se také na portálových úsecích, kde je třeba dokončit podkladní vrstvy pro vozovku i vlastní konstrukci vozovky.
Závěrečné fáze pak probíhají na mostech, kde se upravují mimoúrovňové křižovatky a asfaltové povrchy.
Pomohla mírná zima
Ještě před Vánocemi bylo dokončení stavby v plánu na únor roku 2026. Že se to možná stihne už letos, uvedl slovenský ministr dopravy Jozef Ráž zkraje února. „Tempu prací v tunelu Višňové napomáhá teplá a suchá zima,“ řekl tehdy.
Plán dokončit tunel do konce roku je zatím stále platný, zopakoval před pár dny Ráž. Smluvním termínem je únor 2026.
Po dokončení celkem 13,5 kilometru dlouhého úseku vznikne kompletní dálniční obchvat Žiliny, který zároveň ušetří nejméně čtvrt hodiny cesty do Tater.