V tunelech metra vzniknou další úseky s animovanou reklamou. Tentokrát pod historickým centrem

Potemnělé tunely se rozzáří reklamou už na třetím úseku metra.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) ve zrychleném řízení povolil využití reklamních obrazovek v další části tunelů pražského metra. Vzniknou na zhruba 300metrových úsecích v obou tunelech mezi stanicemi Staroměstská a Můstek na lince A.
O povolení požádala firma European Digital Industries, která tento systém pro pražské metro vyvinula. Pilotním úsekem, kde je možné animované reklamní sekvence během jízdy mezi stanicemi vidět, je už rok a půl tunel mezi Dejvickou a Bořislavkou.
Loni v závěru roku pak přibyl další na lince B, tentokrát v úseku Karlovo náměstí – Anděl.
LED Multimedia Systém (LSM) zobrazuje desetivteřinová videa a animace. Firma ho do tunelů instaluje na vlastní náklady, dopravnímu podniku platí nájem.
Zobrazovací systém využívá sérii LED panelů umístěných za sebou. Kromě komerčních videí je formát připraven pro komunikaci provozních informací, upozornění na zajímavé události a také pro krizová hlášení nebo pokyny od integrovaného záchranného systému. Obsah je možné okamžitě změnit na všech jednotkách najednou.
Neoslnit strojvedoucího
Stavební záměr samotného systému se skládá z operátorské stanice, řídící jednotky a zobrazovacích jednotek. Operátorskou stanicí je počítač vybavený softwarem a hardwarem pro zajištění fungování celého systému. Napájení se řeší ze stávajícího rozvaděče kabelem po kabelových lávkách do nového rozvaděče pro systém LMS.
Řídící jednotka zajišťuje správné zobrazování požadovaných spotů, případně rozdělení obrazu na obrazovky v daném segmentu. Na obrazovkách je zobrazována vždy stejná informace, ale s určitým zpožděním. Toto zpoždění je závislé na rychlosti vozů metra a zajišťuje je řídící jednotka.
Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 km/h, aby došlo k vytvoření plynulého obrazu. Systém nesmí nijak rozptylovat strojvedoucí. Obsah je tak vždy zobrazován s určitým zpožděním, které zaručuje, že se jednotka spustí vždy až u prvního okna v prostoru pro cestující.
Obdobný systém funguje například v Barceloně, Madridu, Římě, Curychu nebo v Rotterdamu. Ten český je však dle firmy výrazně pokročilejší.
Podle vedoucího komunikace dopravního podniku Daniela Šabíka je v metru vytipováno celkem 26 míst, kde tento typ nosičů lze instalovat. Kromě třech zmíněných jde dále třeba o úsek Náměstí Republiky – Invalidovna. Za pronájem ploch ve všech vybraných tunelech metra může DPP získat ročně až 20 milionů korun.