Na ostravském letišti dokončili další cargo terminál, vlastník jedná o příchodu velkých dopravců

Firma Enes Cargo dosud působila primárně na pražském letišti, na Ruzyni je jedním z důležitých logistických hráčů.
V jižní části areálu ostravského letiště skončila výstavba dalšího cargo terminálu s přímým přístupem na odbavovací plochu. Za objektem o celkové ploše 8 259 metrů čtverečních stojí logistická firma Enes Cargo.
Prostory terminálu jsou rozděleny do více částí. Enes zaujme jednu, ostatní budou pronajaty dalším logistickým firmám. Nechybí administrativní prostory, samozřejmostí jsou nakládací rampy pro dodávky či stání pro kamiony.
„Plusem ostravského letiště je pro nás jeho nonstop provoz. Především nás však těší zdejší perfektní vybavenost pro odbavování nákladních letadel, hlavně co se týče prostor a techniky,“ řekla deníku Zdopravy.cz obchodní ředitelka Enes Cargo Jana Nagy.
Firma Enes Cargo dosud působila primárně na pražském letišti, využívá prostory tamního cargo terminálu. Na Ruzyni je společnost mezi logistickou konkurencí jedním z důležitých hráčů, stojí například za lety jednoho z předních nákladních dopravců.
Už dříve se v leteckých kruzích spekulovalo o zájmu společnosti přinést část svých aktivit právě do Mošnova. Podle Nagy firma jedná s velkými hráči, řeší se však nedostatek letadel. Kromě letecké dopravy by se Enes chtěl na ostravském letišti zaměřit i na tzv. RFS model (Road Feeder Service), kdy si aerolinky vozí náklad mezi letišti na kamionech. I zde má firma ambiciózní plány, v zákulisí se mluví o velkém dopravci ze zámoří.
Zisk z poplatků
Letiště Ostrava nový terminál a rozšíření aktivit Enes Cargo vítá. Obchodní ředitel letiště Ondřej Musil si pochvaluje především rozšíření kapacit, které mohou nyní zájemcům nabídnout. Přínos vidí například v zisku z poplatků za přistávání a odbavování nákladních letadel.
„Nový terminál výrazně zvýší kapacitu našeho letiště pro odbavení nákladu. Je přímo propojen s nově vybudovanou odbavovací plochou, která nabízí kapacitu stání pro 5 letadel kategorie D nebo 2 letadla kategorie E. Věříme, že dlouholeté zkušenosti a odbornost společnosti Enes Cargo přispějí k dalšímu rozvoji cargo provozu na ostravském letišti,“ napsal Musil na síti LinkedIn.
Ostravskému letišti se v poslední době začalo dařit, poprvé se dostalo do černých čísel a padly rekordy v počtu odbavených cestujících i nákladu. Loni pokořili na Mošnově hranici 22 tisíc tun zboží, přispívá k tomu například nedávno otevřený cargo terminál, který patří přímo letišti.
„Mezi pravidelné cargo linky patří spoj do Lipska a do Kolína nad Rýnem v Německu, spoj do Taškentu v Uzbekistánu, který dále pokračuje do Číny a spoj do Almaty v Kazachstánu. Do roku 2025 plánujeme další rozšíření nákladních linek,“ uvedlo při ohlášení rekordních výsledků Letiště Ostrava.