Na úzkokolejky na Azurovém pobřeží zamíří nové hybridní jednotky od Stadleru

Jednotky budou kombinovat pohon na baterie a bionaftu.
Společnost Stadler Rail dodá nové hybridní jednotky pro francouzskou úzkokokolejku Chemins de fer de Provence (CP). Kombinovat budou provoz na baterie a bionaftu. Nové jednotky budou jezdit na trati z Nice do Digne-les-Bains v oblasti Azurového pobřeží na jihu Francie.
Stadler se na pořízení osmi jednotek dohodl s tamější samosprávou, tedy Région Provence-Alpes-Côte d’Azur. Firma současně upozornila, že jde o jeden z největších kontraktů švýcarského výrobce ve Francii. Nové jednotky nahradí stávající dieselové motorové vozy. Podle výrobce dojde ke snížení emisí CO2 o 77 % . Vyrábět je bude v hlavním závodě v Bussnangu, který se specializuje i na tyto menší zakázky pro úzkokolejky a zubačky.
Jednotky budou jezdit po 150 kilometrů dlouhé trati s metrovým rozchodem. V úsecích, kde bude provoz v obydlených částech, pojedou na baterie, v extravilánu pak na bionaftu. Dobíjecí stanice vznikne v Nice. Kapacita jednotek bude 180 cestujících, z toho 86 sedících. Délka jednotky bude necelých 40 metrů, výkon budou mít 800 kW. Maximální rychlost bude 100 km/h. Dodané budou do roku 2028.