Prudký pokles železniční nákladní dopravy zastavil, někteří dopravci hlásí nárůst

Překládka černého uhlí z Austrálie v Děčíně. Foto: ČD CargoPřekládka černého uhlí z Austrálie v Děčíně. Foto: ČD Cargo

Číslům za březen pomohly výrazně přepravy spotřebního zboží v kontejnerech.

Pád objemu přeprav zboží po české železnici se v březnu téměř zastavil. Dopravci za březen vykázali přepravu 2,72 miliardy hrubých tunových kilometrů (hrtkm), což je pokles o 0,6 % v porovnání s loňským březnem. Hrubé tunové kilometry jsou součinem hmotnosti přepraveného zboží a ujetých kilometrů.

Vyplývá to z dat, které pravidelně sestavuje sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. Ještě v únoru přitom objem dopravy meziročně klesal o více než desetinu.

Není to důvod k nějakým oslavám, situace je stále špatná. Za zpomalením poklesu vidím hlavně zahájení stavební sezóny,“ řekl výkonný ředitel ŽESNAD.cz Oldřich Sládek.

Někteří dopravci hlásí i meziroční nárůst včetně největšího hráče na trhu, společnosti ČD Cargo. Vzestup je ale v řádu desetin procent. „U nás je březen obecně nejsilnější měsíc v prvním čtvrtletí, daří se i přepravě spotřebního zboží v kontejnerech,“ řekla předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Dopravce kvůli situaci na trhu začal s omezováním kapacit včetně personálu.

Nárůst přepravy spotřebního zboží v kontejnerech dokazují čísla Metrans Rail, který vykázal meziroční růst o 14 %. Důvody této situace jsme rozebírali v podcastu Cesty Zdopravy.cz s Martinem Hořínkem.

Podcast: Útoky na lodě v Suezu změnily trasy i našich vlaků, říká Martin Hořínek z Metransu

Tagy železniční nákladní doprava Žesnad.cz
3 komentáře