Zakázka za 85 miliard korun. České dráhy začaly vybírat výrobce vlaků pro PID

Součástí hodnocení bude i hmotnost jednotek či délka záruky.
České dráhy začaly vybírat výrobce nových dvoupodlažních jednotek typu EMU400 pro provoz v rámci Pražské integrované dopravy. Půjde o vozidla, s kterými se následně budou hlásit do soutěže Prahy a Středočeského kraje, v které objednatelé hledají dopravce na 30 let na hlavních páteřních linkách.
Zahájení soutěže vyplývá z informací v evropském věstníku veřejných zakázek, na profilu zadavatele zatím soutěž není. České dráhy v soutěži s odhadovanou cenou 84,54 miliardy korun poptávají výrobce až 133 jednotek typu EMU400, s kterými splní podmínky soutěže Prahy a Středočeského kraje. Součástí bude i smlouva na servis jednotek. Kontrakt bude na osm let.
Drážní zakázka století. Středočeský kraj s Prahou začal vybírat dopravce pro PID na 30 let
Hlavním kritériem v soutěži bude cena s váhou 91 %. Dvě procenta v hodnocení bude mít konstrukční hmotnost jednotky, 7 % bude mít navýšení délky záruční doby nad požadované dva roky. Rámcová smlouva má být na osm let. Lhůta pro doručení žádosti o účast je 23. května.
Podívejte se, jak by mohly vypadat vlaky pro PID. Soutěž na EMU 400 zadrhla u Hřiba
V soutěži na dopravce kraj s Prahou poptávají provoz nejméně 60 jednotek a dalších zhruba 60 jako opce podle toho, jak se Správě železnic podaří elektrifikovat další tratě.
České dráhy už jednotky EMU400 jednou soutěžily, kvůli průtahům s vypsáním soutěže na dopravce ji ale zrušily.
Následující přehled ukazuje, na kterých tratí mají nové jednotky jezdit:
Nasazení nových vlaků postupně od roku 2029 (cca 60 souprav):
• Český Brod – Praha – Beroun (neprůjezdný model), Praha – Řevnice (linka S7)
• Praha-Veleslavín – Kladno-Ostrovec (linky S5 a R45)
• Praha-Veleslavín – Praha-Letiště Václava Havla (linka S55)
• Praha – Poříčany – Kolín (linka S1)
• Praha – Poříčany – Kolín – Kutná Hora (linka R41)
Možná rozšíření smlouvy na základě vyhrazené změny závazku (dalších cca 60 souprav):
• S5, S55 a R45: prodloužení linek na Masarykovo nádraží včetně posílení (mimo zaokruhování)
• R48: zavedení linky Praha – Mladá Boleslav včetně posílení na dvojice EMU400
• S7: v průjezdném modelu, posílení vlaků a zavedení intervalu 10 minut Praha – Řevnice
• S5 a S55: posílení Praha-Veleslavín – Kladno ve špičkách na dvojice EMU400 a zaokruhování Praha-Letiště Václava Havla
• S1: zavedení špičkového intervalu 10 minut Praha – Úvaly (dvojice EMU400); R41: posílení na dvojice EMU400
České dráhy zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky. Čeká se na Prahu