Zakázka za 85 miliard korun. České dráhy začaly vybírat výrobce vlaků pro PID

Nová dvoupodlažní jednotka Stadler Kiss pro ÖBB (Cityjet) při premiéře v St. Pölten. Autor: ÖBB, Daniel WillingerNová dvoupodlažní jednotka Stadler Kiss pro ÖBB (Cityjet) při premiéře v St. Pölten. Autor: ÖBB, Daniel Willinger

Součástí hodnocení bude i hmotnost jednotek či délka záruky.

České dráhy začaly vybírat výrobce nových dvoupodlažních jednotek typu EMU400 pro provoz v rámci Pražské integrované dopravy. Půjde o vozidla, s kterými se následně budou hlásit do soutěže Prahy a Středočeského kraje, v které objednatelé hledají dopravce na 30 let na hlavních páteřních linkách.

Zahájení soutěže vyplývá z informací v evropském věstníku veřejných zakázek, na profilu zadavatele zatím soutěž není. České dráhy v soutěži s odhadovanou cenou 84,54 miliardy korun poptávají výrobce až 133 jednotek typu EMU400, s kterými splní podmínky soutěže Prahy a Středočeského kraje. Součástí bude i smlouva na servis jednotek. Kontrakt bude na osm let.

Drážní zakázka století. Středočeský kraj s Prahou začal vybírat dopravce pro PID na 30 let

Hlavním kritériem v soutěži bude cena s váhou 91 %. Dvě procenta v hodnocení bude mít konstrukční hmotnost jednotky, 7 % bude mít navýšení délky záruční doby nad požadované dva roky. Rámcová smlouva má být na osm let. Lhůta pro doručení žádosti o účast je 23. května.

Podívejte se, jak by mohly vypadat vlaky pro PID. Soutěž na EMU 400 zadrhla u Hřiba

V soutěži na dopravce kraj s Prahou poptávají provoz nejméně 60 jednotek a dalších zhruba 60 jako opce podle toho, jak se Správě železnic podaří elektrifikovat další tratě.

České dráhy už jednotky EMU400 jednou soutěžily, kvůli průtahům s vypsáním soutěže na dopravce ji ale zrušily.

Následující přehled ukazuje, na kterých tratí mají nové jednotky jezdit:

Nasazení nových vlaků postupně od roku 2029 (cca 60 souprav):

• Český Brod – Praha – Beroun (neprůjezdný model), Praha – Řevnice (linka S7)
• Praha-Veleslavín – Kladno-Ostrovec (linky S5 a R45)
• Praha-Veleslavín – Praha-Letiště Václava Havla (linka S55)
• Praha – Poříčany – Kolín (linka S1)
• Praha – Poříčany – Kolín – Kutná Hora (linka R41)

Možná rozšíření smlouvy na základě vyhrazené změny závazku (dalších cca 60 souprav):

• S5, S55 a R45: prodloužení linek na Masarykovo nádraží včetně posílení (mimo zaokruhování)
• R48: zavedení linky Praha – Mladá Boleslav včetně posílení na dvojice EMU400
• S7: v průjezdném modelu, posílení vlaků a zavedení intervalu 10 minut Praha – Řevnice
• S5 a S55: posílení Praha-Veleslavín – Kladno ve špičkách na dvojice EMU400 a zaokruhování Praha-Letiště Václava Havla
• S1: zavedení špičkového intervalu 10 minut Praha – Úvaly (dvojice EMU400); R41: posílení na dvojice EMU400

České dráhy zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky. Čeká se na Prahu

Tagy České dráhy EMU 400 EMU400 PID praha Pražská integrovaná doprava Středočeský kraj
107 komentářů