Další velká objednávka na nové vlaky pro Paříž a okolí. Svařovat je budou v České Lípě

Jednotka RER NG. Foto:  Île-de-France MobilitésJednotka RER NG. Foto:  Île-de-France Mobilités

Organizátor dopravy vyzval výrobce k dodržování termínů dodávek.

Francouzský organizátor veřejné dopravy Île-de-France Mobilités, který řeší dopravu v Paříži a přilehlém regionu Île-de-France, objednal u společnosti Alstom dalších 96 nových souprav RER NG pro příměstskou dopravu. Hodnota zakázky je 2,1 miliardy eur.

O uplatnění další opce informovala společnost v tiskové zprávě. Jde již o pátou objednávku z velké rámcové smlouvy uzavřené v roce 2017 na celkem 255 jednotek, nakonec dojde k dodání 262 jednotek. Zakázka má význam i pro český průmysl. Skříně nových vlaků se svařují v České Lípě.

Organizátor dopravy uvádí, že další objednané jednotky mají být dodány do roku 2029, současně ale v tiskové zprávě upozorňuje na stávající zpoždění dodávek. Výrobce v ní žádá, aby „respektoval harmonogramy dodávek a uvádění do provozu a zajistil pravidelné informování o stavu zakázky.“ Pro Alstom jde o jednu z největších zakázek v historii firmy.

Jednotka RER NG. Foto:  Île-de-France MobilitésJednotka RER NG pro provoz v Paříži. Foto: SNCF / Guillaume BlanchonNová jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésNová jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPrvní den provozu jednotky RER NG v Paříži. Foto: Theo Moll / AlstomPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésMapa sítě linek, na které budou nové jednotky nasazovány. Představení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPodoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCFPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France Mobilités

Od nových vlaků si objednatel slibuje efektivnější a kapacitnější dopravu. Zatím jezdí na linkách RER D a RER E. Jednotky jezdí ve dvou verzích: šesti (111 metrů) a sedmivozové (130 metrů). Část z nich je v každé jednotce dvoupodlažní. Vlaky jsou plně nízkopodlažní pro snadný nástup i zdravotně postižených. Kapacita je 501, resp. 604 cestujících, jednotky jde také spojovat.

Finální montáž jednotek označených jako Z 58000/Z 58500 probíhá v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu. Vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Mají dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup. Jsou také již vybaveny technologií pro automatické řízení vlaku.

Tagy alstom Ile-de-France Mobilités Paříž RER NG
2 komentáře