Obrazem: Jak voda vytopila Florenc. O zprovoznění stanice rozhodne stav protipožární izolace

Stanice je mimo provoz, podhledy s kabeláží a protihlukovými vaky se musí vysušit.
Stanice metra Florenc je od neděle mimo provoz, vlaky tudy jen projíždějí. Voda z poškozené přípojky pronikla z uliční úrovně skrz rekonstruovanou stropní desku a vestibul až do kolejiště.
Termín zprovoznění stanice nechce dopravní podnik ústy svého vedoucího komunikace Daniela Šabíka předvídat. Rozhodne stav protipožární ochrany.
Video: Pondělí dopoledne ve stanici metra Florenc C:
„Kolegové z dopravní cesty metro a od zhotovitele rekonstrukce sundávají lamely a podhledy, kde se drží voda, aby mohlo začít vysoušení,“ popsal pro Zdopravy.cz na místě havárie Šabík.
Kabely nesmí ležet ve vodě, aby neztratily izolační vlastnosti. Musí se také odstranit a vysušit protihlukové vaky, které pracovníci odnášejí na hromadu ve vestibulu.
Poté musí projít kontrolou protipožární ochrana (bílé stropní desky v podhledech) a rozhodnout, zda ji stačí jen vysušit, či opravit. „Podle toho se uvidí, jak dlouho práce potrvají. O době uzavření stanice nebudeme spekulovat. Dnes to však nebude,“ uvedl Šabík.
DPP uzavřel stanici metra Florenc, po havárii do ní teče voda
K havárii došlo v neděli, kdy během zemních prací při kompletní obnově stropní desky stanice tlak půdy poškodil vodovodní přípojku.
Unikající voda vymlela na povrchu jámu, pronikla skrze rekonstruový strop a protekla na nástupiště. „K chybě ze strany dělníků nedošlo. Odkrývali nadzemí boční části vestibulu, potrubí vedlo podél domu 30 metrů od nich. Došlo ke změnám tlaku, trubka se vysunula v napojení a začala stříkat,“ popsal Šabík.