ÖBB dohnaly zpoždění s rozsáhlou opravou Taurského tunelu, vlaky se vrátí v červenci

Práce nabraly na konci roku zhruba týden skluz.
Práce na velké rekonstrukci Taurského tunelu v Rakousku se podařilo vrátit zpět k původnímu harmonogramu a provoz by se do něj měl vrátit 13. července, jak ÖBB-Infrastruktur původně plánoval.
Správce infrastruktury to oznámil tento týden v souvislosti se zahájením další etapy omezení, kdy začala i výluka v údolí Gasteintal v úseku Schwarzach-St. Veit a Bad Gastein.
„Navzdory nepředvídatelné události na konci roku 2024, kdy během prací spadla část klenby u severního portálu Taurského tunelu, dokázaly ÖBB a zhotovitelé této akce díky intenzivnímu úsilí všech zúčastněných dohnat zhruba týdenní časovou ztrátu,“ uvedly ÖBB.
Součástí výluky v Gasteintal bude i rekonstrukce celé trati, dojde k vybudování několika protihlukových stěn.
Oprava tunelu začala loni na podzim. Taurský tunel byl postaven v roce 1909, poslední opravou prošel v roce 2004. Vede pod hřebenem Vysokých Taur mezi obcemi Böckstein a Mallnitz. Měří 8,371 kilometru, vrchol je ve výšce 1 226 m nad mořem. Tunel leží na jedné z hlavních tras přes Alpy, konkrétně mezi Salcburkem a Villachem. Během opravy je zavedena náhradní autobusová doprava. Další opravy tunelu jsou naplánovány na rok 2027.
Taurská dráha je společně s Brennerskou aktuálně nejdůležitější rakouskou alpskou spojnicí pro dopravu mezi severem a jihem.