posily_do_teamu

Do července hotovo. Spojení do Krkonoš zrychlí, na obchvatu Nové Paky začíná stavební finiš

Stavba obchvatu Nové Paky. Foto: ŘSDStavba obchvatu Nové Paky. Foto: ŘSD

V dubnu začne pokládka jednotlivých vrstev vozovky.

Obchvat devítitisícové Nové Paky by se měl řidičům otevřít na konci července. Novinářům to při dnešní kontrole stavby řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Stavební společnost Porr má podle něj připravené strojní kapacity, materiál a lidi, aby stavbu v červenci dokončila. Obchvat, jehož stavba začala v září 2022, Mátl označil za jednu z nejdůležitějších staveb na silnicích prvních tříd v Česku.

Jsem optimista. Myslím, že jsme ve stavu, že stavba směřuje ke zprovoznění na konci července,“ uvedl. Upozornil na to, že stavbaře ještě čeká mnoho práce. „Mimo jiné musí položit 40.000 tun mechanicky zpevněného kameniva a zhruba 36.000 tun asfaltu. Musí dodělat 13 mostů, kdy již všechny kromě jednoho mají hotovou nosnou konstrukci,“ řekl.

Obchvat dlouhý 8,5 kilometru mimo město svede dopravu z frekventované silnice první třídy číslo 16, která je důležitou trasou ve směru z Prahy do Krkonoš a vede po ní i doprava mezi závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. Denně Novou Pakou projede 15.000 až 18.000 aut.

Začátkem dubna by stavbaři měli na obchvatu začít pokládat jednotlivé vrstvy vozovek. Vrchní asfaltové vrstvy by měly nejprve pokládat dvě čety, od přelomu května a června by měl Porr nasadit čety tři. Asfaltové vrstvy by měly být hotové začátkem července. Mátl věří, že harmonogram stavby nenaruší návrat zimy nebo extrémně deštivé jaro.

„Po zimě jsme v plném rozsahu obnovili zemní práce. Nasadili jsme desítky zemních strojů. Intenzivně pracujeme na dokončení mostních konstrukcí. Budujeme i protihlukové stěny,“ řekl stavbyvedoucí z firmy Porr Jindřich Mitura.

Obchvat, jehož příprava začala před více než 30 lety, začne ve směru od Jičína před Kumburským Újezdem a povede mezi Novou Pakou a novopackými částmi Heřmanice a Štikov. Zpět na silnici I/16 se napojí ve Vidochově. Nejdelším mostním objektem je 423 metrů dlouhá estakáda nad údolím Štikovské rokle. Součástí obchvatu bude i 22 protihlukových stěn o délce 4,18 kilometru. Silnici buduje společnost Porr za 1,31 miliardy korun bez daně.

Trasa obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Foto: ŘSD

Nynější silnice přes Novou Paku je místem častých dopravních nehod. Mezi kritická místa patří především zúžené silnice v úsecích mezi továrnou ZPA a podjezdem pod železniční tratí, mezi Komenského a Kotíkovou ulicí a ve čtvrti Vrchovina. Problémem je i nízký podjezd pod železniční tratí.

Po dokončení obchvatu bude silnice I/16 vedoucí přes město převedena mezi silnice třetí třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města.

Tagy I/16 Nová Paka obchvat Nové Paky Porr Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
12 komentářů