Dalších 5,6 kilometrů pod dráty. Brno může pokročit s plány na zavedení trolejbusů na Černovickou terasu

DPMB počítá se zahájením stavby ještě letos.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) dosáhl zásadního posunu v přípravě nové trolejbusové trati do průmyslové zóny Černovická terasa.
Jihomoravský krajský úřad ve zjišťovacím řízení dospěl ke stanovisku, že stavba nebude mít zásadní vliv na životní prostředí a není proto nutné zpracovat samostatnou dokumentaci EIA. V praxi tak může DPMB již žádat o stavební povolení.
Jde o další snahu o rozšíření sítě trolejbusových tratí v Brně. Celkem vznikne 5,6 kilometru nového vedení. Plán počítá s vybudováním nové dvoustopé trolejbusové trati na ulicích Těžební, Vlastimila Pecha, Ericha Roučky, Tuřanka a Švédské valy v průmyslové zóně Černovická terasa. Trolejbusy se na stávající síť napojí z Olomoucké ulice. U zastávky Areál Slatina bude zřízena nácestná trolejbusová smyčka. Vzniknout má také manipulační trať ze slatinské vozovny (ulice Krejčího, Bedřichovická, Hviezdoslavova) a trolejbusová smyčka Mikulčická ve Slatině. Manipulační trať nebude sloužit pro přepravu osob.
Vznikne nová měnírna při ulici Švédské valy. Měnírna Slatina bude vystavěna na místě původní dosluhující měnírny. DPMB podle dokumentace zpracované Sudopem Brno počítá se zahájením stavby v listopadu letošního roku. Aktuálně je v Brně přes 80 kilometrů trolejbusových tratí.
Trolejbusy mají v oblasti nahradit autobusovou dopravu. Na trati bude provozována kombinace kloubových a standardní trolejbusů 26Tr, 27Tr, 31Tr a 32Tr. Špičková intenzita dopravy bude 15 spojů v jednom směru, z nichž jedna třetina se bude vracet opačným směrem přes smyčku Areál Slatina. V oblasti se chystají další dopravní změny, z D1 vznikne do průmyslové zóny nové napojení.